Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKaźmierczak, Arkadiusz
dc.date.accessioned2016-03-25T08:02:46Z
dc.date.available2016-03-25T08:02:46Z
dc.date.issued2015-11
dc.identifier.citationKaźmierczak A., Model wykształcenia rodziców a społecznowychowawcze wartości sportu w opinii uczniów łódzkich gimnazjów, [w:] Społecznoedukacyjne oblicza współczesnego sportu i olimpizmu. Praktyczny i teoretyczny wymiar aktywności fizycznej i sportu dla wszystkich (red.) J.Nowacień, K.Zuchora, Monografia nr 29/2015, Wyd. AWF Warszawa s. 574-583.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17544
dc.description.abstractThe author refers to the importance of universal paradigms of sport in the life of the modern family, pointing to its social and pedagogical values. Parents’ beliefs, sports traditions, the atmosphere of family environment and a model of education of both parents influence the shaping of positive or negative attitudes towards physical activity and sport .Empirical verification of the raised issues is an attempt to indicate by 2555 students of Lodz junior secondary schools the selected values of active participation in sport in the context of father’s and mother’s model of education . The research process includes five components of active participation in sport referring to evocation of positive emotions, acquisition of skills of cooperation and coexistence in a group, the phenomenon of selfishness and self-centeredness, the ability to apply the rules of sports in everyday life and character shaping. The results show that the students whose parents have a low educational status display - statistically higher (α = 0.05) - belief in the existence of educational and social values of the sport activity.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo AWF Warszawapl_PL
dc.relation.ispartofSpołecznoedukacyjne oblicza współczesnego sportu i olimpizmu. Praktyczny i teoretyczny wymiar aktywności fizycznej i sportu dla wszystkich;
dc.subjectactive participation in sportpl_PL
dc.subjectsocio-educational values of sportpl_PL
dc.subjectparents' model of educationpl_PL
dc.titleModel wykształcenia rodziców a społeczno-wychowawcze wartości sportu w opinii uczniów łódzkich gimnazjówpl_PL
dc.title.alternativeModel of parental education and socio-educational values of sport in the opinion of junior high school students in Lodzpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number574-583pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesJan Paweł II (28 X 2000) Jubileusz Sportowców. Aula Pawła VI, Watykanpl_PL
dc.referencesKamiński A. (1980). Funkcje pedagogiki społecznej. PWN Warszawa.pl_PL
dc.referencesLenarczyk M. (2004) Rodzina a zagrożenia rozwojowe dziecka ze środowiskowego ogniska wychowawczego w okresie transformacji ustrojowej. Opieka Wychowanie Terapia 1-2.pl_PL
dc.referencesPokrzywicka O. (2011) Wpływ środowiska rodzinnego na rozwój psychiczny i społeczny dziecka. Kwartalnik Naukowy Towarzystwa Uniwersyteckiego Fides et Ratio 2(6).pl_PL
dc.referencesPrzetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. (1994) Psychologia wychowawcza. PWN Warszawapl_PL
dc.referencesSzymczak W.( 2010) Podstawy statystyki dla pedagogów. Wydanie drugie poprawione. Wyd. Difin, Warszawapl_PL
dc.referencesŻukowska (1996) Kultura fizyczna a rodzina.W: S.Arasymowicz (red.) Kultura fizyczna a rodzina, Wyd. POW Rapid Press, Biała Podlaska.pl_PL
dc.contributor.authorEmailkarek@uni.lodz.plpl_PL
dc.date.defence2015-11


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord