Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWalczak, Waldemar
dc.date.accessioned2016-01-20T22:42:07Z
dc.date.available2016-01-20T22:42:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationW. Walczak, Wpływ kultury organizacyjnej na kształtowanie postaw i poziom zaangażowania studentów, [w:] Twórczość, pasja, Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej, red. J. Płuciennik, K. Klimczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 145-165.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-806-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16696
dc.descriptionPublikacja przynosi różne spojrzenia na zjawisko zaangażowania (się) / angażowania (się) w dydaktyce. Znajdziemy tu teksty ujmujące ów proces z teoretycznej bądź historycznej perspektywy, a także takie, których autorzy ukazują realne – wypływające z ich dydak¬tycznych doświadczeń – efekty stosowania twórczych rozwiązań edukacyjnych w motywowaniu studentów. Jakie to metody? Stoliki negocjacyjne, audiodeskrypcja, personalizacja zadań, realizacja projektu – to niektóre z propozycji. Autorzy piszą nie tylko o konieczności angażowania studentów w proces edukacyjny. Zwracają też uwagę na konieczność rozbudzania i podtrzymywania pasji dydaktycznej i badawczej zarówno u nauczycieli, jak i u studentów.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of this paper is to identify the cultural conditions as well as other factors which are having influence on student’s engagement and attitudes to learning. The entire problem was discussed in the wider context, paying special attention to connections and relations between following issues: cultural values ‒ employee’s engagement ‒ student’s engagement. The first part presents characteristic features of the academic culture and values which are being stressed in theory and appearing in practice. Further, author is analyzing groups of elements affecting on employee’s engagement which are introduced on the scheme. Pre¬sented model emphasizes the need of the comprehensive approach to the considered issue. The next part concentrates on factors determining student’s engagement formulated on the basis of observations and deepened interviews. The final part contains main conclusions and the key thesis expressed in the article.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Twórczość, pasja, Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej”, red. J. Płuciennik, K. Klimczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.titleWpływ kultury organizacyjnej na kształtowanie postaw i poziom zaangażowania studentówpl_PL
dc.title.alternativeThe impact of organizational culture on student’s engagement and „behaviour patterns”pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[145]-165pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-807-3
dc.referencesAgnew T., Royal M., 2012, Wróg zaangażowania. Skończ z frustracją pracowników i uwolnij cały ich potencjał, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesApanowicz J., 1998, Rola i zadania nauczycieli akademickich wobec wyzwań współczesnej edukacji, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni”, s. 12–21.pl_PL
dc.referencesChmal Z., 2013, Panoptikum naukowe; co znaczy to, czy wiesz? [w:] Z. Janowska (red.), Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 5, „Acta Universitatis Lodziensis”, Folia Oeconomica 288, s. 11–24.pl_PL
dc.referencesGuri-Rosenblit S., 2011, Konsekwencje i wyzwania stojące przez poszerzaniem dostępu do studiów wyższych, [w:] C. Kościelniak, J. Makowski (red.), Wolność, Równość, Uniwersytet, Instytut Obywatelski, Warszawa, s. 57–72.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M., 2010, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M., 2014, Satysfakcja zawodowa pracowników – kreator kapitału ludzkiego, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarzec I., 2014, Using employee empowerment to encourage organizational commitment in the public sector, „Journal of Positive Management”, No 2, s. 33–52.pl_PL
dc.referencesMarody M., 2014, O społecznym zakorzenieniu kultury uniwersytetu, „Nauka”, nr 2, s. 27–32.pl_PL
dc.referencesMcGee R., Rennie A., 2012, Budowanie zaangażowania pracowników. Zestaw narzędzi, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMrówka R., 2010, Pojęcie zaangażowania pracowników we współczesnych naukach ekonomicznych i praktyce gospodarczej, [w:] R. Bartkowiak, J. Ostaszewski (red.), Nauki ekonomiczne w świetle nowych wyzwań gospodarczych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, s. 405–416.pl_PL
dc.referencesRogozińska-Pawełczyk A., 2014, Kształtowanie postawy zaangażowania organizacyjnego, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 2, s. 27–38.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., 1999, Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., 2002, Kultura organizacyjna, C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStankiewicz J., Moczulska M., 2013, Wartości jako czynnik warunkujący zaangażowanie pracowników organizacji (w świetle badań empirycznych), „Zarządzanie i Finanse”, nr 4/1, s. 333–345.pl_PL
dc.referencesStasiuk A., 2012, Rola społecznego środowiska pracy w budowaniu zaangażowania pracowników, „Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej”, nr 58, Organizacja i Zarządzanie, s. 75–88.pl_PL
dc.referencesSztompka P., 2014a, Po kongresie kultury akademickiej, „Nauka”, nr 2, s. 19–25.pl_PL
dc.referencesSztompka P., 2014b, Uniwersytet współczesny: zderzenie dwóch kultur, „Nauka”, nr 1, s. 7–18.pl_PL
dc.referencesTuchańska B., 2012, Prawda jako wartość w sztuce, nauce i codzienności, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTurek D., 2014, Promowanie sprawiedliwości organizacyjnej jako klucz do budowania zaangażowania w pracę, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 2, s. 97–111.pl_PL
dc.referencesWojtczuk-Turek A., 2010, Osobowościowe predyktory zaangażowania pracowników – analizy empiryczne, „Organizacja i Kierowanie”, nr 2, s. 21–41.pl_PL
dc.referencesChmielecka E., 2008, Uwagi o etosie i kodeksach, „Sprawy Nauki”, nr 3 [MNiSW, Warszawa], s. 25–35, http://www.nauka.gov.pl/polska-nauka/prof-ewa-chmielecka-uwagi-o-etosie- i-kodeksach,archiwum,1,akcja,print.html [dostęp: 30.09.2014].pl_PL
dc.referencesDąbrowski M., 2006, Kultura organizacyjna oraz zasady dobrych praktyk w korporacjach a etos akademicki, „E-mentor”, nr 1, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/14/ id/263 [dostęp: 30.09.2014].pl_PL
dc.referencesKościelniak C., Makowski J. (red.), 2011, Wolność, Równość, Uniwersytet, Instytut Obywatelski, Warszawa, http://www.instytutobywatelski.pl/4408/publikacje/raporty/nowosc- -wolnosc-rownosc-uniwersytet [dostęp: 30.09.2014].pl_PL
dc.referencesKościelniak C., Makowski J. (red.), 2011, Wolność, Równość, Uniwersytet, Instytut Obywatelski, Warszawa, http://www.instytutobywatelski.pl/4408/publikacje/raporty/nowosc- -wolnosc-rownosc-uniwersytet [dostęp: 30.09.2014].pl_PL
dc.referencesWalczak W., 2011, Wieloetatowość pracowników a zarządzanie kapitałem ludzkim, „E-mentor”, nr 5, SGH w Warszawie, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/42/id/877 [dostęp: 30.09.2014].pl_PL
dc.referencesWalczak W., 2012a, Wpływ kultury organizacyjnej na skłonność do dzielenia się wiedzą, „E-mentor” nr 1, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/43/id/899 [dostęp: 30.09.2014].pl_PL
dc.referencesWalczak W., 2012b, Znaczenie zaufania w procesach zarządzania kapitałem ludzkim – ujęcie wielowymiarowe, „E-mentor”, nr 5, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/47/ id/967 [dostęp: 30.09.2014].pl_PL
dc.referencesWalczak W, 2013a, Kształcenie z zakresu nauk o zarządzaniu – uwarunkowania i specyfika kierunku studiów, „E-mentor”, nr 2, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/49/ id/1001 [dostęp: 30.09.2014].pl_PL
dc.referencesWalczak W., 2013b, Postępowania habilitacyjne według znowelizowanych przepisów – analiza wielowymiarowa, „E-mentor”, nr 4, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/ 51/id/1037 [dostęp: 30.09.2014].pl_PL
dc.referenceshttp://www.solidarnosc.uni.lodz.pl/node/16 [dostęp: 30.09.2014].pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord