dc.contributor.author | Walczak, Waldemar | |
dc.date.accessioned | 2016-01-20T22:42:07Z | |
dc.date.available | 2016-01-20T22:42:07Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | W. Walczak, Wpływ kultury organizacyjnej na kształtowanie postaw i poziom zaangażowania studentów, [w:] Twórczość, pasja, Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej, red. J. Płuciennik, K. Klimczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 145-165. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-806-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/16696 | |
dc.description | Publikacja przynosi różne spojrzenia na zjawisko zaangażowania (się) / angażowania (się) w dydaktyce. Znajdziemy tu teksty ujmujące ów proces z teoretycznej bądź historycznej perspektywy, a także takie, których autorzy ukazują realne – wypływające z ich dydak¬tycznych doświadczeń – efekty stosowania twórczych rozwiązań edukacyjnych w motywowaniu studentów. Jakie to metody? Stoliki negocjacyjne, audiodeskrypcja, personalizacja zadań, realizacja projektu – to niektóre z propozycji.
Autorzy piszą nie tylko o konieczności angażowania studentów w proces edukacyjny. Zwracają też uwagę na konieczność rozbudzania i podtrzymywania pasji dydaktycznej i badawczej zarówno u nauczycieli, jak i u studentów. | pl_PL |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to identify the cultural conditions as well as other factors which are having influence on student’s engagement and attitudes to learning. The entire problem was discussed in the wider context, paying special attention to connections and relations between following issues: cultural values ‒ employee’s engagement ‒ student’s engagement.
The first part presents characteristic features of the academic culture and values which are being stressed in theory and appearing in practice. Further, author is analyzing groups of elements affecting on employee’s engagement which are introduced on the scheme. Pre¬sented model emphasizes the need of the comprehensive approach to the considered issue.
The next part concentrates on factors determining student’s engagement formulated on the basis of observations and deepened interviews. The final part contains main conclusions and the key thesis expressed in the article. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | „Twórczość, pasja, Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej”, red. J. Płuciennik, K. Klimczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.title | Wpływ kultury organizacyjnej na kształtowanie postaw i poziom zaangażowania studentów | pl_PL |
dc.title.alternative | The impact of organizational culture on student’s engagement and „behaviour patterns” | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | [145]-165 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-807-3 | |
dc.references | Agnew T., Royal M., 2012, Wróg zaangażowania. Skończ z frustracją pracowników i uwolnij cały ich potencjał, Wolters Kluwer, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Apanowicz J., 1998, Rola i zadania nauczycieli akademickich wobec wyzwań współczesnej edukacji, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni”, s. 12–21. | pl_PL |
dc.references | Chmal Z., 2013, Panoptikum naukowe; co znaczy to, czy wiesz? [w:] Z. Janowska (red.), Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 5, „Acta Universitatis Lodziensis”, Folia Oeconomica 288, s. 11–24. | pl_PL |
dc.references | Guri-Rosenblit S., 2011, Konsekwencje i wyzwania stojące przez poszerzaniem dostępu do studiów wyższych, [w:] C. Kościelniak, J. Makowski (red.), Wolność, Równość, Uniwersytet, Instytut Obywatelski, Warszawa, s. 57–72. | pl_PL |
dc.references | Juchnowicz M., 2010, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Juchnowicz M., 2014, Satysfakcja zawodowa pracowników – kreator kapitału ludzkiego, PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Marzec I., 2014, Using employee empowerment to encourage organizational commitment in the public sector, „Journal of Positive Management”, No 2, s. 33–52. | pl_PL |
dc.references | Marody M., 2014, O społecznym zakorzenieniu kultury uniwersytetu, „Nauka”, nr 2, s. 27–32. | pl_PL |
dc.references | McGee R., Rennie A., 2012, Budowanie zaangażowania pracowników. Zestaw narzędzi, Wolters Kluwer, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mrówka R., 2010, Pojęcie zaangażowania pracowników we współczesnych naukach ekonomicznych i praktyce gospodarczej, [w:] R. Bartkowiak, J. Ostaszewski (red.), Nauki ekonomiczne w świetle nowych wyzwań gospodarczych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, s. 405–416. | pl_PL |
dc.references | Rogozińska-Pawełczyk A., 2014, Kształtowanie postawy zaangażowania organizacyjnego, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 2, s. 27–38. | pl_PL |
dc.references | Sikorski Cz., 1999, Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sikorski Cz., 2002, Kultura organizacyjna, C.H. Beck, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Stankiewicz J., Moczulska M., 2013, Wartości jako czynnik warunkujący zaangażowanie pracowników organizacji (w świetle badań empirycznych), „Zarządzanie i Finanse”, nr 4/1, s. 333–345. | pl_PL |
dc.references | Stasiuk A., 2012, Rola społecznego środowiska pracy w budowaniu zaangażowania pracowników, „Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej”, nr 58, Organizacja i Zarządzanie, s. 75–88. | pl_PL |
dc.references | Sztompka P., 2014a, Po kongresie kultury akademickiej, „Nauka”, nr 2, s. 19–25. | pl_PL |
dc.references | Sztompka P., 2014b, Uniwersytet współczesny: zderzenie dwóch kultur, „Nauka”, nr 1, s. 7–18. | pl_PL |
dc.references | Tuchańska B., 2012, Prawda jako wartość w sztuce, nauce i codzienności, Poltext, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Turek D., 2014, Promowanie sprawiedliwości organizacyjnej jako klucz do budowania zaangażowania w pracę, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 2, s. 97–111. | pl_PL |
dc.references | Wojtczuk-Turek A., 2010, Osobowościowe predyktory zaangażowania pracowników – analizy empiryczne, „Organizacja i Kierowanie”, nr 2, s. 21–41. | pl_PL |
dc.references | Chmielecka E., 2008, Uwagi o etosie i kodeksach, „Sprawy Nauki”, nr 3 [MNiSW, Warszawa], s. 25–35, http://www.nauka.gov.pl/polska-nauka/prof-ewa-chmielecka-uwagi-o-etosie- i-kodeksach,archiwum,1,akcja,print.html [dostęp: 30.09.2014]. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowski M., 2006, Kultura organizacyjna oraz zasady dobrych praktyk w korporacjach a etos akademicki, „E-mentor”, nr 1, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/14/ id/263 [dostęp: 30.09.2014]. | pl_PL |
dc.references | Kościelniak C., Makowski J. (red.), 2011, Wolność, Równość, Uniwersytet, Instytut Obywatelski, Warszawa, http://www.instytutobywatelski.pl/4408/publikacje/raporty/nowosc- -wolnosc-rownosc-uniwersytet [dostęp: 30.09.2014]. | pl_PL |
dc.references | Kościelniak C., Makowski J. (red.), 2011, Wolność, Równość, Uniwersytet, Instytut Obywatelski, Warszawa, http://www.instytutobywatelski.pl/4408/publikacje/raporty/nowosc- -wolnosc-rownosc-uniwersytet [dostęp: 30.09.2014]. | pl_PL |
dc.references | Walczak W., 2011, Wieloetatowość pracowników a zarządzanie kapitałem ludzkim, „E-mentor”, nr 5, SGH w Warszawie, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/42/id/877 [dostęp: 30.09.2014]. | pl_PL |
dc.references | Walczak W., 2012a, Wpływ kultury organizacyjnej na skłonność do dzielenia się wiedzą, „E-mentor” nr 1, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/43/id/899 [dostęp: 30.09.2014]. | pl_PL |
dc.references | Walczak W., 2012b, Znaczenie zaufania w procesach zarządzania kapitałem ludzkim – ujęcie wielowymiarowe, „E-mentor”, nr 5, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/47/ id/967 [dostęp: 30.09.2014]. | pl_PL |
dc.references | Walczak W, 2013a, Kształcenie z zakresu nauk o zarządzaniu – uwarunkowania i specyfika kierunku studiów, „E-mentor”, nr 2, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/49/ id/1001 [dostęp: 30.09.2014]. | pl_PL |
dc.references | Walczak W., 2013b, Postępowania habilitacyjne według znowelizowanych przepisów – analiza wielowymiarowa, „E-mentor”, nr 4, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/ 51/id/1037 [dostęp: 30.09.2014]. | pl_PL |
dc.references | http://www.solidarnosc.uni.lodz.pl/node/16 [dostęp: 30.09.2014]. | pl_PL |