Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBartosińska, Dorota
dc.contributor.authorJankiewicz-Siwek, Anna
dc.date.accessioned2016-01-14T12:22:50Z
dc.date.available2016-01-14T12:22:50Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16600
dc.description.abstractThe aim of this paper is to present the teaching unification process in universities. The paper concentrates on the quantitative methods courses. There is also Bologna Process discussed. The effect of this process is to establish the European Higher Education Area by 2010. The teaching unification can be understood as unification among countries, among universities, and also among courses. Quantitative methods courses are basic requirements for getting both Economics and Management degrees. Moreover, the authors paid a lot of attention to the quality of teaching. Quantitative methods are widely applicable in social-economic practice. The student will use these methods not only while working business, but also when they do research.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;205
dc.titleWybrane problemy unifikacji nauczania przedmiotów ilościowychpl_PL
dc.title.alternativeSome problems of the teaching unification of quantitative methodspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007pl_PL
dc.page.number111-119pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lubliniepl_PL
dc.referencesBagiński J., (2005), Europejska przestrzeń szkolnictwa wyższego, „Problemy jakości”, nr 5, s. 31-33.pl_PL
dc.referencesCichoń S. (2006), Mierzenie jakości kształcenia szkól wyższych, „Problemy jakości”, nr 2, s. 33-35.pl_PL
dc.referencesKwaśniewski A. (2006), Proces Boloński, Dokąd zmierza europejskie szkolnictwo wyższe.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E. (red.) (2006), Jakość kształcenia w społeczeństwie wiedzy, Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Lublin.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord