Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMidera, Anna
dc.contributor.authorDorożyńska, Agnieszka
dc.contributor.authorDorożyński, Tomasz
dc.date.accessioned2016-01-11T11:12:15Z
dc.date.available2016-01-11T11:12:15Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16428
dc.description.abstractThe aim of the article is to analyze the role of the city management and promotion and its influence on Lodz’s development. Promotion of Lodz in general and then the marketing of specific opportunities within the region is a necessary prerequisite for the achievement of progress across all economic development objectives. In recent years, the city of Lodz has undertaken initiatives to create an attractive environment for economic development. The authors point out that in order to increase the competitiveness of the city and the region it is crucial to develop an economic development strategy in which regional partnerships are built and strategic partnerships with the private sector are developed. Local government should take an active role in coordinating the activities of city departments involved in planning, building and land management and budgeting and creating active with the technical and planning links. The authors indicate how the public sector could promote its strategic development objectives through more effective local government practices, proactive urban planning and the delivery of physical infrastructure, and social services in cooperation with the private sector.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;204
dc.titleRola promocji miasta w rozwoju lokalnej gospodarki na przykładzie Łodzipl_PL
dc.title.alternativeThe Role of the City Promotion Strategy in Local Economic Development (The Case of Lodz)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007pl_PL
dc.page.number147-164pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Międzynarodowych Stosunków Gospodarczychpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord