dc.contributor.author | Mikulska, Janina | |
dc.date.accessioned | 2015-12-13T09:10:32Z | |
dc.date.available | 2015-12-13T09:10:32Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.issn | 0208-6182 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/15485 | |
dc.description.abstract | Obecnie programy nauczania chemii pozostawiają nauczycielowi dużą swobodę
w doborze treści i metod nauczania. Dlatego też coraz większe znaczenie
w kształtowaniu i wychowaniu odgrywa świadomość celów dydaktycznych.
Współczesna dydaktyka zaleca formułowanie celów operacyjnych, to znaczy
takich, które opisują zmiany, jakie powinny zajść w wiadomościach, umiejętnościach,
działaniach i postawach uczącego się. Tak rozumiane cele określają w sposób
ścisły oczekiwane wyniki kształcenia i ukierunkowują proces nauczania na ich
osiągnięcie. Przedstawiono cele operacyjne, które opisują końcowe wyniki kształcenia
z elektrochemii na poziomie szkoły średniej. | pl_PL |
dc.description.abstract | Die gegenwärtigen Lehrprogramme im Chemieunterricht lassen dem Lehrer große Wahlfreiheil,
wenn es um Lehrinhalte und Lehrmethoden handelt. Deshalb ist von großer Bedeutung, die
didaktischen Ziele im Lehrund Erziehungsprozeß bewußt zu formulieren. Die gegenwärtige
Didaktik empfiehlt Formulierung der Operationsziele. Gemeint hier sind die Ziele, die
Veränderungen in der Wissensaneignung, in der Fähigkeiten und Aktivitäten des Lernenden
beschreiben. Diese Ziele bestimmen die Resultate des Lehrprozesses präzise und leiten ihn in
die richtigen Bahnen. Es wurden die Operationsziele dargestellt, die die Endergebnisse der
Elektrochemiebildung in der Oberschule beschreiben. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Chimica;11 | |
dc.title | Cele operacyjne w nauczaniu zagadnień z elektrochemii | pl_PL |
dc.title.alternative | Die Operationsziele im Elektrochemieunterricht | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1995 | pl_PL |
dc.page.number | 91-98 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Chemii, Pracownia Dydaktyki Chemii, 20-031 Lublin, plac Marii Curie-Skłodowskiej 3 | pl_PL |
dc.references | J. Mikulska, „Chemia w Szkole”, 36(182), 33 (1990) | pl_PL |
dc.references | J. Mikulska, „Chemia w Szkole”, 36(183), 117 (1990) | pl_PL |
dc.references | Program Liceum Ogólnokształcącego oraz Liceum Zawodowego i Technikum. Chemia. Ministerstwo Edukacji Narodowej, WSiP, Warszawa (1990) | pl_PL |
dc.references | B. Niemierko, Cele i Wyniki Kształcenia, WSP, Bydgoszcz (1988) | pl_PL |
dc.references | B. Niemierko, „Oświata i Wychowanie” , 503, 61 (1983) | pl_PL |
dc.references | Z. Kozłowski, Chemia 3, WSiP, Warszawa, (1988) | pl_PL |