Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 15
Möglichkeiten des Sprachlernens mit Hilfe von Kinderliedern
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1986)
Piosenki dziecięce są zdaniem autora dla dzieci uniwersalnym
medium w procesie poznania języka. Posiadają one różnorakie
możliwości dydaktyczne. Autor podkreśla trzy najistotniejsze aspekty,
które uwypuklają rolę piosenki ...
Perspektiven der Psycholinguistik
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1986)
Przedmiotem rozważań autora są te kierunki w psycholingwietyce,
których rozwój i zakres badań można przewidzieć w oparciu
o badania nad sztuczną inteligencją, określane często jako lingwistyka
komputerowa. Celem tych ...
Das deutsche Tempussystem und seine modalen Implikationen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1986)
Autor pracy dokonuje krytycznego przeglądu teorii dotyczących funkcji i użycia czaaów gramatycznych w języku niemieckim
pod kątem ich przydatności w dydaktyce języka niemieckiego, dochodząc do wniosku, że istniejące teorie ...
Zur syntaktischen Interpretation der deutschen Infinitivkonstruktionen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1986)
Termin "bezokolicznik" nie jest rozumiany jednoznacznie.
Może on być używany /а/ dla określenia pewnej funkcjonalnej formy
czasownika, /b/ jako kategoria éciéle morfologiczna i /с/ jako
subkategorialny symbol w gramatyce ...
Die semantisoh-pragmatische Punktion modaler Partikeln im Deutschen und ihre Rolle hei der Wiedergabe polnischer laperativkonstruktionen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1986)
Celem artykułu jest uwypuklenie roli partykuł modalnych jako tzw. indykatorów illokucyjnych we współczesnym języku niemieckim, w szczególności w języku potocznym. Partykuły modalne
stosowane w zdaniach wyrajających żądanie ...
Zu einigen grammatischen Aspekten der linguistischen Textbeschreibung
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1986)
Wraz z rozwojem lingwistyki tekstu dokonała alę dosyć istotna
zmiana obiektu niektórych badań językoznawczych. Nie zdanie
ale tekst w swoich rozmaitych formach poddany został dokładnemu
opisowi naukowemu, którego celem ...
"Warum soll man müssen müssen?" - Systemund Gebrauchsaspekte zur Beschreibung von müssen und sollen im Deutschen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1986)
Autor próbuje w oparciu o teorię działań językowych dokonać
analizy czasowników modalnych w języku niemieckim. Analiza ograniczona
do wzajemnej relacji czasowników "müssen" i "sollen"
uwzględnia trzy płaszczyzny: opis ...
Zu einigen Gedichten von Christiart Morgenstern
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1986)
Artykuł poświęcony jest znanej skądinąd tezie, że język
jest nie tylko narzędziem porozumiewania się o otaczającej nas
rzeczywistości, lecz że tworzy również własną "rzeczywistość językową",
wszak nazwa jakiegoś zjawiska ...
Sprachkritik und Sprachgefühl als Gegenstände der Sprachwissenschaft
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1986)
Krytycy językowi, wydając o czymś sąd i/lub ooeniając coś,
posługują się /kryteriami î "błędny"/poprawny" lub "źle"/"dobrze"/ najczęściej pojęciem "wyczucie językowe" jako jednostką
indywidualną. Krytycy językowi i leh ...
Kommunikationsverfahren und die Entwicklung des Übertragens in die Fremdsprache
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1986)
W procesie komunikacji językowej inaczej przebiega reali -
zacja zamierzonych działań językowych w języku obcym niż ojczystym. Różnice polegają między innymi na tym, że wypowiedzi w języku obcym podporządkowana jest znanej ...