Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWołoszyn, Jarosław
dc.date.accessioned2015-12-02T16:22:41Z
dc.date.available2015-12-02T16:22:41Z
dc.date.issued1983
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14901
dc.description.abstractThe article is а résumé of a much larger work {in preparation) which « aims at defining the situation in vocabulary teaching to students of English departments. Having studied the vocabulary load as used in teaching material and the vocabulary size in 10 students cf English Department, University of Łódź, following three years of studies (1977-1980), the author presents most common language difficulties and proposes several exercises such as: translation and retranslation exercises, descriptive and word-formation exercises. These might help students overcome some of their vocabulary problems.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;5
dc.titleO większą efektywność nauczania słownictwa na neofilologlachpl_PL
dc.title.alternativeTowards a More Effective Vocabulary Teachingpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[49]-55pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord