Show simple item record

dc.contributor.authorMakowska, Marta
dc.date.accessioned2013-03-25T14:01:19Z
dc.date.available2013-03-25T14:01:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/1441
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherSalezjańska Wyższa Szkoła Ekonomii i Zarządzaniapl_PL
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Etyka w życiu gospodarczym;2011, Vol.14, Nr 2
dc.subjectphysicianspl_PL
dc.subjectpharmaceutical industrypl_PL
dc.subjectbusiness ethicspl_PL
dc.titleEtyczne wyzwania współpracy pomiędzy lekarzami a przemysłem farmaceutycznympl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.referencesAronson E., T.D. Wilson, R. Akert, Psychologia społeczna: serce i umysł, Zysk i S-ka, Poznań 1997.
dc.referencesAsch S.E., Opinie i nacisk społeczny [w:] Człowiek istota społeczna – wybór tekstów, red. E. Aronson, PWN, Warszawa 2000.
dc.referencesCialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2003.
dc.referencesFalkowski A., T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2006.
dc.referencesHalperin E.C., P. Hutchison, R.C. Barrier, A Population-Based Study of the Prevalence and Influence of Gifts to Radiation Oncologists from Pharmaceutical Companies and Medical Equipment Manufacturers, „International Journal of Radiation Oncology, Biology, Physics” 2004, nr 59/5.
dc.referencesMilgram S., Behawioralne badanie posłuszeństwa [w:] Człowiek istota społeczna – wybór tekstów, red. E. Aronson, PWN, Warszawa 2000.
dc.referencesOrlowski J.P., L. Wateska, The Effects of Pharmaceutical Firm Enticements on Physicians Prescribing Patterns. There’s No Such Thing as a Free Lunch, „Chest” 1992, nr 102.
dc.referencesSadowski Z., Promocja zdrowia – szansa i konieczność, „Promocja Zdrowia. Nauki Społeczne i Medycyna” 1994, nr 3–4.
dc.referencesSteinman M.A., M.G. Shlipak, S.J. McPhee, Of Principles and Pens Attitudes and Practices of Medicine Housestaff toward Pharmaceutical Industry Promotions, „The American Journal of Medicine” 2001, nr 110.
dc.referencesTyszka T., Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, GWP, Gdańsk 2000.
dc.referencesWazana A., Physicians and the Pharmaceutical Industry: Is a Gift Ever Just a Gift?, „The Journal of American Medical Association” 2000, nr 283/3.
dc.referencesZdrowie i zdrowy styl życia w Polsce, Centrum Badania Opinii Społecznej, Warszawa 2007.
dc.referencesŻmijewska-Jędrzejczyk T., Badania internetowe [w:] Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, red. P.B. Sztabiński, F. Sztabiński, Z. Sawiński, IFiS PAN, Warszawa 2004.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record