Wydział Zarządzania | Faculty of Management: Recent submissions
Now showing items 521-540 of 871
-
Efektywność systemów kontroli wewnętrznej w przeciwdziałaniu nadużyciom w dużych przedsiębiorstwach w Polsce
(2018)Since occupational fraud and abuse became a subject of Polish scientific research later than in other countries, awareness of this phenomenon and its perception were highly influenced by pioneering foreign authors. ... -
Marketing wewnętrzny w kształtowaniu postaw pracowników szkolnictwa wyższego w Polsce na przykładzie uniwersytetów publicznych
(2018)W niniejszej rozprawie przedstawiono rozważania na temat uwarunkowań funkcjonowania organizacji, jak również krytyczny przegląd nowoczesnych koncepcji z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i marketingu wewnętrznego. ... -
Determinanty wyboru źródeł finansowania małych i średnich przedsiębiorstw w województwie łódzkim
(2018)Praca poświęcona jest problematyce finansowania MSP. Przedstawiono przegląd literatury przedmiotu oraz analizę wyników badania przeprowadzonego metodą CAWI na próbie 429 mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z województwa ... -
Kreowanie wizerunku pracodawcy a rozpoznawalność marki organizacji na przykładzie polskich uczelni technicznych
(2018)Rozprawa poświęcona jest zagadnieniu kreowania wizerunku pracodawcy (ang. employer branding) w kontekście budowania rozpoznawalności marki organizacji w odniesieniu do szkolnictwa wyższego, w szczególności polskich uczelni ... -
Zarządzanie projektami w procesach rozwoju klastrów
(2017)Przedmiotem rozprawy jest działalność projektowa uczestników klastrów biznesowych, w szczególności wykorzystanie podejścia projektowego w zarządzaniu rozwojem klastrów. W pracy poddano weryfikacji tezę, iż projekty realizowane ... -
Funkcjonowanie i przemiany małego urzędu w gminie wiejskiej w świetle wyzwań rozwojowych i uwarunkowań lokalnych – rekomendacje modelowe na rzecz poprawy funkcjonowania małego urzędu w gminie
(2017-12)Celem rozprawy jest podjęcie próby wypracowania referencyjnego modelu zarządzania urzędem w gminie wiejskiej. W marcu 2015 roku upłynęło 25 lat od przyjęcia przez Sejm ustawy przywracającej samorząd terytorialny w Polsce. ... -
Kształtowanie zakresu i struktury raportu rocznego – propozycja modelu dla spółek rynku NewConnect
(2018)Współczesne przedsiębiorstwa muszą wykazywać się ciągłą aktywnością oraz permanentnie wypracowywać nowe idee i rozwiązania, by tworzyć nowe wartości. W swojej działalności jednostki spotykają się w coraz większym stopniu ... -
Znaczenie innowacyjnych metod szkolenia pracowników we współczesnych organizacjach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W niniejszym artykule omówiono takie zagadnienia, jak: szkolenia pracowników oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, innowacja i innowacyjność. Zilustrowano ich wzajemną zależność oraz wskazano efekty, jakie mogą ... -
Innowacyjne metody kreowania wizerunku pracodawcy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W dobie rosnącej konkurencji i dynamicznego postępu technicznego przedsiębiorstwa dążą do zbudowania silnej marki i osiągnięcia przewagi na rynku. Unikatowy wizerunek można zbudować dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, które ... -
Kreatywność jest ważna, ale… jest coś ważniejszego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Innowacje w procesie adaptacji pracowniczej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W artykule przedstawiono podstawowe problemy adaptacji pracowniczej, od których pomyślnego rozwiązania zależy szybkość osiągnięcia przez pracownika pełnej sprawności w wykorzystywaniu swojego potencjału. Spośród rozmaitych ... -
Burza mózgów w biznesie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W artykule opisano technikę burzy mózgów, zwracając uwagę na szerokie możliwości jej zastosowania w rozwiązywaniu problemów biznesowych. Dla potrzeb artykułu przeprowadzono eksperyment poświęcony roli krytycyzmu w ... -
Cechy pracy kierowników a skłonność do wdrażania innowacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Aktualna sytuacja ekonomiczna, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, wymaga wielu zmian w strukturze organizacji. Większość tych zmian ma swoje źródło lub jest związana z metodami zarządzania i przywództwem. Firmy, ... -
Wykorzystanie kreatywności w rozwiązywaniu problemów współczesnych organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Współczesne organizacje są zmuszone do prowadzenia działalności w burzliwym otoczeniu. Dążenie do uzyskania przewagi konkurencyjnej i chęć nieustannego rozwoju powodują, że liczba możliwych trudności i problemów rośnie. ... -
Kreatywność jako kompetencja zawodowa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W dzisiejszych czasach, kapitał ludzki jest zdecydowanie najcenniejszym bogactwem współczesnych przedsiębiorstw. Uwzględniając zmienność otoczenia i konieczność ciągłego wyróżniania się na rynku, kreatywność, jako kompetencja ... -
Analiza uwarunkowań rozwoju sektora przemysłów kreatywnych w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Celem artykułu jest przeprowadzenie dowodu potwierdzającego lub odrzucającego hipotezę badawczą, że w Polsce istnieją warunki do rozwoju gospodarczego opartego na rozwoju sektora przemysłów kreatywnych. Jako metody badawcze ... -
Wymiary kreatywności w obszarze marketingu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W związku ze zmianami na rynku przed współczesnym zarządzaniem marketingowym otwierają się nowe wyzwania. Aby im sprostać, trzeba szukać narzędzi, które będą w takich okolicznościach skuteczne. Marketing potrzebuje wiedzy ... -
„Młodzi w Łodzi” – przepis na nieschematyczną kreację ścieżki zawodowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Młodzi ludzie poszukujący najlepszej drogi rozwoju swoich pasji, zainteresowań i talentów często czują się zagubieni. Nie wiedzą, jak znaleźć dla siebie najbardziej wartościowe miejsca pracy. Program „Młodzi w Łodzi” stwarza ... -
Blogi w procesie komunikacji marketingowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Rozważania zawarte w pracy oparto na źródłach wtórnych i pierwotnych. Wykorzystano obszerną literaturę przedmiotu dotyczącą implikacji nowych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w biznesie, problematyki mediów ...
