Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJaniak-Rejno, Iwona
dc.contributor.authorŻarczyńska-Dobiesz, Agnieszka
dc.date.accessioned2015-08-18T15:26:24Z
dc.date.available2015-08-18T15:26:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationI. Janiak-Rejno, A. Żarczyńska-Dobiesz, Patologie zachowań kierowniczych i sposoby ich ograniczania w aspekcie przeprowadzanych zmian organizacyjnych, [w:] Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 4, red. Z. Janowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 216-231.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-545-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11550
dc.descriptionrozdział z: Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 4, red. Z. Janowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011,pl_PL
dc.description.abstractW obliczu wysokiej dynamiki zmian zachodzących w otoczeniu systemu pracy, przedsiębiorstwa zmuszone są do podejmowania niemalŜe nieustannych wewnętrznych przeobraŜeń. Problemy poruszane w niniejszym artykule, a dotyczące zarządzania zmianą organizacyjną wywołanej ostatnim kryzysem, są nadal niezwykle aktualne. Celem artykułu jest identyfikacja i analiza patologii zachowań kierowniczych, jakie ujawniły się w mijającym kryzysie, jako źródle wymuszonych zmian organizacyjnych oraz wskazanie na sposoby ich ograniczania. Artykuł został oparty na badaniach pilotaŜowych przeprowadzonych w następujących obszarach: rola i sprawność decyzyjna kadry zarządzającej, komunikowanie się z pracownikami w okresie kryzysu oraz ich motywowanie. Badania zostały przeprowadzone w drugim kwartale 2010 roku w dziewięciu przedsiębiorstwach na terenie Dolnego Śląska. W badaniu uczestniczyło 135 pracowników w takiej samej ilości z kaŜdej firmy. Wykorzystano w nich metodę ankietową oraz wywiady nieustrukturalizowane.pl_PL
dc.description.abstractIn the face of high dynamics of changes happening in working system environment, enterprises are forced to take internal transformations. Problems brought up in this article, concerning managing the organizational change caused by the latest economic downturn, still exist. This article aims to identify and analyse managerial behavioral pathologies, which have become apparent in the passing crisis situation, and pointing at ways of reducing them. The article has been based on pilot studies conducted in the following areas: the role and the decision-making efficiency of managing staff, communicating with employees as well as motivation, which determine effective operation of the company in times of economic downturn. The article has been based on the research conducted in 9 companies operating in Lower Silesia (Poland) in the second quarter of 2010. The total of 135 employees, the same number in each company, were surveyed by means of a questionnaire and non-structured interviews.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.subjectzmiana i jej rodzajepl_PL
dc.subjectkryzyspl_PL
dc.subjectkadra kierowniczapl_PL
dc.subjectkomunikacjapl_PL
dc.subjectmotywowaniepl_PL
dc.subjectorganizacja ucząca siępl_PL
dc.titlePatologie zachowań kierowniczych i sposoby ich ograniczania w aspekcie przeprowadzanych zmian organizacyjnychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number[216]-231pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiupl_PL
dc.referencesBauman Z. [994], Dwa szkice o moralności ponowoczesnej, Instytut Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBłaszczyk W. [2008], Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBorkowska S. [1985], System motywowania w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBratnicki M. [1997], Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wyd. AE w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesCzerska M. [1996], Organizacja przedsiębiorstw. Metodologia zmian organizacyjnych, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesGarvin D.A., Edmondson A.C., Gino F. [2009], Czy kierujesz organizacją uczącą się?, [w:] Harvard Business Review, Nr 03.pl_PL
dc.referencesGrouard B., Meston F. [1997], Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie. Jak osiągnąć sukces?, Poltext Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeifetz R.A., Linsky M. [2007], [w:] Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych, Harvard Business Review, One Press, Gliwice.pl_PL
dc.referencesCarroll P.B., Mui Ch. [2009], Siedem sposobów jak ponieść spektakularną klęskę, [w:] Harvard Business Review, Nr 06.pl_PL
dc.referencesJasiński Z. [2000], IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Zmiana warunkiem sukcesu, Zarządzanie przełomu wieków, Karpacz, 19 – 21 listopada 2000.pl_PL
dc.referencesIwanek T., Kryzys i jego odmiany, Wyd. WyŜszej Szkoły Zarządzania , Wrocław 2004.pl_PL
dc.referencesKopaliński W. [1999], Słownik wyrazów obcych, Muza S.A., Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrzakiewicz K. [2008], Zarządzanie antykryzysowe w organizacji, Wyd. AE, Poznań.pl_PL
dc.referencesLevine M. [2006], Rozbite okna, rozbita firma. O skromnych środkach i wspaniałych efektach, Wyd. MT Biznes, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMajchrzak J. [2002], Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesMasłyk-Musiał E. [2003], Organizacje w ruchu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesMasłyk-Musiał E. [1985], Zmiana i niepewność w procesach organizacyjnych, Wyd. PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNiemczyk A. [2006], Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać, Wyd. Helion, Gliwice 2006.pl_PL
dc.referencesRoux-Dufort Ch. [2007], Is crisis management (only) a management of exceptions?, Journal of Contingencies and Crisis Management, Vol. 15, No. 2.pl_PL
dc.referencesSkalik J. [2001], Organizacja i Zarządzanie, WyŜsza Szkoła Zarządzania i Finansów we Wrocławiu, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesSkalik J. [2004], Kierownik w sytuacji kryzysowej, [w:] T. Listwan (red.), Sukces w zarządzaniu kadrami. Perspektywa globalna i lokalna, PN AE Nr 1032, Wyd. AE, Wrocław.pl_PL
dc.referencesStoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. [2001], Kierowanie, Wyd. PWE Warszawa.pl_PL
dc.referencesUstawa „Prawo o działalności gospodarczej”, z 19.11.1999, Dz. U. Nr 101.pl_PL
dc.referencesZelek A. [2003], Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie. Perspektywa strategiczna, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle, „Orgmasz”, Warszawa.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord