Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŁaska-Formejster, Alicja
dc.date.accessioned2015-07-14T17:50:43Z
dc.date.available2015-07-14T17:50:43Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11007
dc.description.abstractThe text concerns institutional solutions used by health-insurance funds to facilitate acommplishing patients’ rights and also revocatory procedures. Polish law includes wide range ar variouus rights belonging to everyone profiting of health care services. In most cases, patients are also entitled to complain. The problems arise on two main levels: both personal and institutional relations. That is why the authoress focuses on the range and nature of problems finally notified to the Bureau of Complaints at Łódź Regional Health-insurance Fund. The text presents analysis into complaints notified since 1999 to the beginning of 2003. The results rePresent wide range of problems of Łódź region health care system.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica;30
dc.titlePacjent w sieci strukturalnych i personalnych pułapek łódzkiej służby zdrowia. Analiza zakresu i charakteru problemów zgłaszanych do Biura Skarg i Wniosków ŁRKCHpl_PL
dc.title.alternativeThe Patient in the Net of Structural and Personal Traps of Health Care System. Analysis into Range and Nature of Problems Notified to the Bureau of Complaints at Łódź Regional Health-insurance Fundpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number91-109pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord