Show simple item record

dc.contributor.authorMazurkiewicz, Adam
dc.date.accessioned2015-07-14T16:48:10Z
dc.date.available2015-07-14T16:48:10Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11000
dc.description.abstractThe article deals with the motif of supermarket and its customers in Polish contemporary prose. The image of supermarket is usually created in poetics of grotesque. It's presented as simulacrum. The interested problem evoked by prose is consciousness of customers; it is described by the fact of buying. “I’m doing shopping so I am” can be a new formula of human condition.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;12
dc.title"Locus mirabilis et horrendus". Obraz hipermarketu w literaturze polskiej po roku 1989pl_PL
dc.title.alternativeLocus mirabilis et horrendus. The image of supermarket in Polish prose after 1989pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[177]-199pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record