Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGheribi, Edyta
dc.contributor.authorMajda, Aleksandra
dc.date.accessioned2015-06-30T16:01:44Z
dc.date.available2015-06-30T16:01:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10348
dc.description.abstractThe development of gastronomy enterprises is important because in today's world food and beverage companies play an important role in satisfying the changing nutritional needs of consumers. The development of the food service market undoubtedly is related to the social and economic changes taking place in recent years in our country. Once the industrial economy has turned into knowledge-based economy there are not only material assets but also intellectual resources that decide whether a company is able to earn and maintain competitive advantages or not.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;287
dc.subjectfood marketpl_PL
dc.subjectmanagementpl_PL
dc.subjectrestaurantspl_PL
dc.subjectcateringpl_PL
dc.subjectrynek gastronomicznypl_PL
dc.subjectzarządzaniepl_PL
dc.subjectrestauracjepl_PL
dc.titleCzynniki rozwoju przedsiębiorstw na rynku usług gastronomicznych w Polscepl_PL
dc.title.alternativeBackground for the Development of Gastronomy Enterprises in Knowledge-Based Economypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[195]-205pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwempl_PL
dc.referencesBugarski B. (2007), Many Happy Return, „Restaurant Hospitality”, http://restaurant-hospitality. com/observer/rh_imp_16680pl_PL
dc.referencesChurchil N., Lewis V. (1983), The Five Stages of Small Business Growth, Harvard Business Reviewpl_PL
dc.referencesGłuszek E. (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wyd. AE, Wrocławpl_PL
dc.referencesGoltz J. (2012), Why Small Businesses Fail to Grow, The New York Times 3.12.2012 http://boss.blogs.nytimes.com/2012/04/10/why-small-businesses-fail-to-grow/pl_PL
dc.referencesHuff A.S., Floyd S.W., Sherman H.D., Terjesen S. (2011), Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo JAK, Warszawapl_PL
dc.referencesJohns N., Pine R. (2002), Consumer Behaviour in The Food Services Industry: A Review, „Hospitality Management”, No. 21/2/2002pl_PL
dc.referencesKim S.Y., Jung T.S., Suh E.H., Hwang H.S. (2006), Customer Segmentation and Strategy Development Based on Customer Lifetime Value. A Case Study, „Expert Systems with Applications”, No. 31pl_PL
dc.referencesKnowles T. (2001), Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawapl_PL
dc.referencesKolarz F. (2005), Rola wiedzy w strategii wzrostu firmy, [w:] B. Godziszewski, M. Haffer, M. J. Stankiewicz, Wiedza jako czynnik międzynarodowej konkurencyjności w gospodarce, Towarzystwo Naukowe Organizacji Kierownictwa – Dom Organizatora, Toruńpl_PL
dc.referencesKowrygo B. (2000), Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę żywności i żywienia w Polsce, Wydawnictwo SGGW, Warszawapl_PL
dc.referencesKrajewski K. (2009), Funkcjonowanie MSP w warunkach gospodarki rynkowej i ich możliwości rozwojowe, http:// www.medianet.plpl_PL
dc.referencesLichtarski J., Karaś M. (2003), Pojmowanie przedsiębiorczości i warunkujące ją czynniki, [w:] K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości – szanse i zagrożenia, Wydawnictwo PWSZ, Tarnobrzegpl_PL
dc.referencesKwiatkowska E. (2007), Trudna decyzja, „Przegląd Gastronomiczny”, nr 10pl_PL
dc.referencesŁuczka T. (2001), Kapitał obcy w małym i średnim przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty mikro – i makroekonomiczne, PWN, Poznańpl_PL
dc.referencesMasłowski A. (2001), Rynek usług gastronomicznych uwarunkowania i kierunki rozwoju, IRWiK, Warszawapl_PL
dc.referencesPiasecki B. (red.) (1999), Ekonomika i zarządzanie małą firmą, PWN, Warszawa–Łódźpl_PL
dc.referencesPugh S.D., Dietz J., Wiley J.W., Brooks S.M. (2002), Driving Services Effectiveness trough Employee-Customer Linkages, „Academy of Management Executive”, No 16pl_PL
dc.referencesRokita J. (2002), Organizacja ucząca się, Wydawnictwo AE, Katowicepl_PL
dc.referencesSudoł S. (2006), Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem, PWE, Warszawapl_PL
dc.referencesWiatrak A. P. (2005), Wiedza i kapitał intelektualny jako źródło nierówności gospodarczych i społecznych, [w:] M. G. Woźniak (red.), Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Kapitał ludzki i intelektualny, cz. II, z. 7, Wydawnictwo MITEL, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszówpl_PL
dc.referencesŻurek J. (2003), Ekonomika i kierowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Fundacja Rozwoju UG, Gdańskpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord