Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 179/2004 cz. 1
Browse by
CONTENT
-
Wstęp
Bogdan Gregor
-
Makropolityka, makromarketing, mikromarketing - problem relacji
i odpowiedzialności
Stanisław Styś
-
Marketing jak o proces kreowania wartości
Aniela Styś
-
Nowa Gospodarka, Nowa Ekonomia i marketing
Ryszard Kłeczek
-
Charakterystyczne cechy marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem
Stanisław Kaczmarczyk
-
System wspomagania decyzji marketingowych w zarządzaniu
przedsiębiorstwem
Urszula Kalążna-Drewińska
-
Informacja w świecie współczesnym
Stefan Mynarski
-
Marketing usług w języku cybernetyki
Marianna Daszkowska, Dariusz Dąbrowski
-
Zarządzanie sobą a zarządzanie zespołem
Henryk Mruk
-
Orientacja a wiedza przedsiębiorstwa - wybrane relacje i ich uwarunkowania
Katarzyna Rupik
-
Koncepcja zarządzania wiedzą a przepływy informacji marketingowej
w firmie
Izabela Kowalik
-
Kapitał intelektualny w tworzeniu wartości marketingowej - wyniki
badań
Paweł Chlipała
-
Zakres globalizacji sektorów gospodarki światowej w świetle analizy
listy „Global 1000”
Jan W. Wiktor
-
Przewagi konkurencyjne krajów UE - analiza sieci wymian społecznych
Adam Sagan
-
Charakterystyka wchodzenia polskich przedsiębiorstw na rynki
zagraniczne 1990-2003
Marianna Strzyżewska
-
Innowacyjność przedsiębiorstw w kontekście rynku globalnego
Andrzej Pomykalski
-
Innowacje technologiczne w działalności marketingowej przedsiębiorstwa
Ewa Frąckiewicz
-
Porównanie umiędzynarodowienia działalności
marketingowej polskich filii korporacji transnarodowych i ich krajowych konkurentów
Danuta Babińska, Aleksandra Nizielska
-
Kooperacja w ramach łańcucha wartości - wyzwania
Nowej Gospodarki
Bogdan Gregor, Anna Łaszkiewicz
-
Marketing w nowych powiązaniach kooperacyjnych
Mateusz Wiścicki, Krzysztof Błoński
-
Zarządzanie wartością klienta marketingowym wymogiem konkurencyjności
współczesnego przedsiębiorstwa - wybrane problemy
Jacek Otto
-
Marketing partnerski w gminie (założenia
a rzeczywistość)
Ewa Zeman-Miszewska, Monika Krakowiak
-
Marketing we współczesnych procesach tworzenia i dostarczania
wartości klientom
Maja Szymura-Tyc
-
Lojalność klienta jako wyzwanie współczesnego
marketingu
Stanisława Wilmańska-Sosnowska
-
Zarządzanie procesem lojalności konsumenckiej
Joanna Pietrzak
-
Koszty a efekty pozyskiwania i utrzymywania nabywców
Lechosław Garbarski
-
Innowacje dysruptywne w kształtowaniu relacji z klientami wewnętrznymi i instytucjonalnymi
Iga Rudawska
-
Consumer Relationship Management jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej w dobie New Economy
Kinga Stopczyńska, Magdalena Kalińska-Kula
-
Lojalni klienci jako element przewagi konkurencyjnej dystrybutorów
materiałów budowlanych - wyniki badań
Marek Rutkowski
-
Wymiary relacji z konsumentem na rynku usług w świetle wyzwań
Nowej Gospodarki
Maciej Mitręga
-
Segmentacja jak o podstawa
zróżnicowania działań marketingowych
Halina Szulce, Magdalena Florek, Katarzyna Walkowiak
-
Rola badań marketingowych w programie całościowej
identyfikacji
Anna Maria Nikodemska-Wolowik
-
Stan i perspektywy marketingu bezpośredniego w Polsce
Mariusz Trojanowski
-
Marketing terytorialny w strategiach rozwoju województw
Janusz Магаk
-
Marketingowe zarządzanie czynnikiem ludzkim
w konfrontacji z praktyką
E. Jadwiga Biesaga-Słomczewska
-
Zarządzanie jakością usług w polskich bankach w świetle wymagań globalnego rynku finansowego
Józef Garczarczyk, Robert Skikiewicz
-
Problemy wprowadzenia nowego produktu bankowego na rynek
Wojciech Grzegorczyk
-
Organizacja decyzji cenowych w polskich firmach
Grzegorz Karasiewicz
-
Zintegrowana komunikacja marketingowa. Nowe podejście - propozycja uporządkowania pojęć
Maciej Rydel
-
Komunikacja marketingowa jak o element Nowej Gospodarki
Krystyna Śiwińska
-
Bariery językowe i kulturowe w komunikacji marketingowej n a rynku
Unii Europejskiej
Grażyna Światowy
-
Niestandardowe formy komunikacji marketingowej
Bogna Pilarczyk
-
Rola audytu marketingowego w warunkach Nowej Ekonomii
Robert Kozielski
-
Współczesne aspekty funkcjonowania kontroli marketingowej
Witold Kowal
-
Kontrolling marketingowy w programach lojalnościowych
Piotr Kwiatek, Marek Zieliński
-
Konsulting - usługa, profesja, twórczość
Janusz Olearnik
-
Perspektywy rozwoju marketingu usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego w Polsce
Magdalena Krzyżanowska
-
Rola Internetu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Genowefa Sobczyk
-
Marketing a technologia:
szanse i zagrożenia
Dorota Bednarska-Olejniczak, Sylwia Wrona, Jarosław Woźniczka
-
Kierunki adaptacji Internetu w działaniach marketingowych
organizacji pozarządowych
Barbara Iwankiewicz-Rak
-
Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych
Kornelia Karcz, Andrzej Bajdak
-
Badania marketingowe przez Internet - zalety i ograniczenia
oraz zastosowania
Magdalena Sobocińska
-
Zastosowanie internetowych narzędzi badań marketingowych w polskich przedsiębiorstwach
Radosław Mącik
-
Wpływ technologii informacyjnej na rozwój systemów informacji marketingowej
Krzysztof Kapera
-
Wykorzystanie baz danych w marketingu
Elżbieta Urbanowska-Sojkin, Bogdan Sojkin
-
Marketingowe bazy danych a programy lojalnościowe
Tomasz Czuba
-
Data mining w badaniach rynkowych i marketingowych - obszary zastosowań
Mariusz Łapczyński
-
Badania off- i on-line z wykorzystaniem techniki АСА
Dariusz Trzmielak
-
Pomiar działań marketingowych w Internecie - przegląd metod i problemów
Mariusz Kuziak
-
E-zine jak o narzędzie promocji internetowej
Magdalena Ankiel-Homa
-
Nowe technologie informatyczne w usługach i komunikacji
marketingowej
Grażyna Koniorczyk, Izabela Sztangret
-
Internet jako źródło informacji i narzędzie komunikacji współczesnego konsumenta
Aleksandra Burgiel
-
Personalizacja w kształtowaniu lojalności klientów w Internecie
Tomasz Olejniczak
-
Nowoczesne technologie w bankowości detalicznej - obszary i możliwości stosowania
Małgorzata Kieżel
I. PRZEDSIĘBIORSTWO I JEGO RELACJE Z RYNKIEM - MARKETING W ŚWIETLE WYZWAŃ NOWEJ GOSPODARKI
II. WYKORZYSTANIE NOWYCH TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W MARKETINGU
Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.
Recent Submissions
-
Pomiar działań marketingowych w Internecie - przegląd metod i problemów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Internet seems to be a perfect mass medium as it allows to measure itself without a need of using any other media. The very fast development of the medium makes it impossible to measure the usage and users as easly as it ... -
Badania off- i on-line z wykorzystaniem techniki ACA
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The e-client has assumed unprecedented power during the latter years. This is a result of commercial usage of Internet. The article provides useful knowledge in off- and on-line marketing research. The basic intent remains ... -
Data mining w badaniach rynkowych i marketingowych - obszary zastosowań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The purpose of this article is to describe data mining applications in marketing research. The author outlined shortly main CRM areas: customer acquisition, customer profitability, churn analysis and cross-selling. He also ... -
Marketingowe bazy danych a programy lojalnościowe
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)How important in modern marketing are databases? In 21 century direct marketing becomes more and more important factor. Marketers use different forms and mediums of direct marketing for creating a new value for customers. ... -
Wykorzystanie baz danych w marketingu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)This article explains how to utilize a database in the marketing activities. It shows, how a databases can improve performance of the management in areas like: market knowledge, direct marketing, customer relationship ... -
Wpływ technologii informacyjnej na rozwój systemów informacji marketingowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The paper's topic concentrates on the main aspects of marketing information systems' evolution. That development results from two main factors: the increase of significance of marketing as a specialized domain of management ... -
Organizacja decyzji cenowych w polskich firmach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Based on quantitative research (size of sample 218) we can recognize several types of organization structure in area of pricing decisions: 1. Managing Director (or Owner) is decider and cooperates with Marketing Department ... -
Nowoczesne technologie w bankowości detalicznej - obszary i możliwości stosowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The development of the modern technologies permit magnify the effectiveness of functioning of enterprises, also in a banking sector. It permits to increase the range and the level of services standards, and the diversity ... -
Personalizacja w kształtowaniu lojalności klientów w Internecie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)This paper shows and indicates the need of implement the strategy of companies which are existed in the Internet about personation functions. The presentation of the offer of products, services, information or contents ... -
Internet jako źródło informacji i narzędzie komunikacji współczesnego konsumenta
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The paper explains the possible reasons of the fact that Internet became so important for the consumers as the source of information as well as the instrument of global communication. It also shows (on the basis of the ... -
Nowe technologie informatyczne w usługach i komunikacji marketingowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The information technology has had an important influence on marketing communication system. The way of communication by interaction will be more desired by market, in a nearest future. The enterprises have chance to enrich ... -
E-zine jako narzędzie promocji internetowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)This paper shows the capabilities of using e-zine (newsletter) in marketing strategies of companies which are existed in the Internet. Newsletter (e-zine) as electronic bulletin is more often using by internet services ... -
Zastosowanie internetowych narzędzi badań marketingowych w polskich przedsiębiorstwach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)This paper presents selected results of research about the use of the Internet marketing data sources, conducted over the Internet by using electronic questionnaire. Author examines in the paper topics including: research ... -
Badania marketingowe przez Internet - zalety i ograniczenia oraz zastosowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The Internet can be used in secondary and primary research. The Internet changes the quantitative and qualitative research process and offers researchers many benefits, e.g.: greater speed of delivery and receiving responses, ... -
Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The Internet is becoming an inherent part of the marketing research process. The Internet is been used increasingly in the area of secondary data collection. The use of the Internet has also made primary research faster, ... -
Kierunki adaptacji Internetu w działaniach marketingowych organizacji pozarządowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)In this year Internet is the modern tool of marketing strategies of non-governmental organizations (NGOs). This paper shows how NGOs can use Internet in communications with donors, volunteers, society and other consumers. ... -
Marketing a technologia: szanse i zagrożenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Technology has enormous impact on marketing management today. It influences shape of every marketing-mix, is a cornerstone of business strategy and serves as a competitive tool. It's engaged in all modern marketing concepts, ... -
Rola Internetu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The paper presents the characteristics and the role of the Internet as the global means of communicating in creating the competitive prevalence of enterprises on the market. The promotion, distribution of products and the ... -
Perspektywy rozwoju marketingu usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The literature reflects remarkably little effort to develop a framework for understanding the implementation of the marketing concept by higher education institutions. The author presents a model of market orientation ... -
Konsulting-usługa, profesja, twórczość
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)The aim of this project is to underline consulting as the developing form of intellectual and economic activity. The author is focusing on the three following thesis. Consulting is the object of business in service sector ...