Better Prediction of Preferences with Individualized Sets of Relevant Attributes?
Abstract
Artykuł zawiera prezentację metodologii badań polegającą na
przejściu od zawężających założeń mówiących iż "właściwe czynniki
eksperymentalne (cechy produktu) są ilościowo ograniczone i stałe wśród respondentów" (17) do założeń bardziej realistycznych - twierdzących
iż choć liczb a czynników eksperymentalnych jest niewielka,
to różnią się one istotnie miedzy respondentami. Po rozwinięciu
elementów prezentowanego podejścia, zostały przeprowadzone badania
empiryczne w celu pomiaru wzrostu wartości analizy preferencji opartej na właściwym każdej jednostce zestawie cech, w odróżnieniu od zestawu standardowego. Rezultaty tych badań nie pozwalają udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie postawione w tytule artykułu, gdyż istotne polepszenie
wartości przewidywanych preferencji stwierdzone jedynie
dla niektórych cech. Dalsze badania muszą być kontynuowane w celu
rozwiązania tego problemu.
Collections