Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 287/2013
Browse by
CONTENT
-
Od redaktora naukowego
Jerzy Różański
-
Wielkości bufora w metodzie łańcucha krytycznego w przypadkach dwumianowych rozkładów prawdopodobieństwa czasu realizacji zadań
Marian Bieniecki
-
Ocena poziomu zaawansowania informatycznego przedsiębiorstwa
Cezary Bolek, Agnieszka Grudzińska-Kuna, Joanna Papińska-Kacperek
-
Inteligentne przedsiębiorstwo w warunkach nowej gospodarki
Zbigniew H. Gontar
-
Usługi w ramach e-bankowości jako element ułatwiający rozwój społeczeństwa informacyjnego
Łukasz Zakonnik, Piotr Karczmarz
-
System Home Monitoring® firmy Biotronik – korzyści z telemonitoringu implantowanych elektronicznych kardio urządzeń
Mikołaj Łuczak
-
Taryfy i ceny jako narzędzia zarządzania popytem odbiorców energii
Anna Pamuła
-
Projekt badawczy ESPON oraz dyrektywa INSPIRE jako narzędzia wspomagania planowania przestrzennego
Dominik Drzazga
-
Logistyka w strategii rozwoju miasta – aspekt transportu odpadów komunalnych
Cezary Gradowicz
-
Polityka miejska wobec problemów społeczno-gospodarczych będących skutkiem kryzysu globalnego
Dorota Sikora-Fernandez
-
Marketing Activities of Polish Banks Evaluation Attempt
Wojciech Grzegorczyk
-
Związek pomiędzy zaufaniem do lekarza a postrzeganą jakością usługi medycznej
Aleksandra Krawczyńska
-
Media społecznościowe i ich potencjał w generowaniu wartości dla organizacji
Anna Łaszkiewicz
-
Zmiany w funkcjonowaniu serwisu społecznościowego Facebook i ich wpływ na jego użyteczność marketingową
Michał Roge
-
Zarządzanie wizerunkiem firmy przy wykorzystaniu inbound marketingu na przykładzie fan page
Kinga Stopczyńska
-
Czynniki rozwoju przedsiębiorstw na rynku usług gastronomicznych w Polsce
Edyta Gheribi, Aleksandra Majda
-
Praktyki polskich przedsiębiorstw w zakresie komercjalizacji nowych technologii
Edyta Gwarda-Gruszczyńska
-
Prosty test słabej hipotezy rynku efektywnego w warunkach GPW w Warszawie
Paweł Sekuła
-
Konflikt interesów między jednostką a globalnymi korporacjami w kontekście komunikacyjnym
Magdalena Zalewska-Turzyńska
Zastosowanie nowych rozwiązań informatycznych we współczesnej gospodarce
Zarządzane w układzie terytorialnym
Nowe narzędzia marketingowe
Przedsiębiorstwo i rynek w gospodarce opartej na wiedzy
Recent Submissions
-
Czynniki rozwoju przedsiębiorstw na rynku usług gastronomicznych w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The development of gastronomy enterprises is important because in today's world food and beverage companies play an important role in satisfying the changing nutritional needs of consumers. The development of the food ... -
Konflikt interesów między jednostką a globalnymi korporacjami w kontekście komunikacyjnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The communication is, no doubt, the main tool in managing corporation. In this context, there is corporation – the employee should be in contact (via e-mail, mobile phone), and employee – human need for balance (work, ... -
Zarządzanie wizerunkiem firmy przy wykorzystaniu inbound marketingu na przykładzie fan page
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Creating a corporate image/brand in the world today is almost the duty of every company. That’s what is most important, however, is the fact that it should be the result of the strategy we adopt, and the plan by which ... -
Marketing Activities of Polish Banks Evaluation Attempt
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Były one podejmowane w sposób profesjonalny dopiero od połowy lat dziewięćdziesiątych. Systematycznie wzrastała rola badań marketingowych jako przesłanki tworzenia strategii marketingowych banków. Działania te doprowadziły ... -
Polityka miejska wobec problemów społeczno-gospodarczych będących skutkiem kryzysu globalnego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)A crisis of a city is typically regarded as synonymous to the crisis of public finance – it arises from insufficient investments by the local and national public sector. However, contemporary cities face also other ... -
Od redaktora naukowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Logistyka w strategii rozwoju miasta – aspekt transportu odpadów komunalnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Processing must update on the existing urban development strategy, dictated by considerations of sustainable development, with the need to consider the design standards. Article presents the concept of logistics planning ... -
Usługi w ramach e-bankowości jako element ułatwiający rozwój społeczeństwa informacyjnego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)In this article author presents the some interesting products in e-banks. Author tries to evaluate the impact of this products taking into consideration development of information society. -
Inteligentne przedsiębiorstwo w warunkach nowej gospodarki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)This paper presents a theoretical concept of an intelligent enterprise. It is assumed that in the third industrial revolution key determinants of the effectiveness of the company will be associated with its function as ... -
Ocena poziomu zaawansowania informatycznego przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Implementation of information and communication technologies (ICT) and further their adoption and use in enterprise is complex and multi-dimensional process. However once applied, ICT can provide foundation for innovation ... -
Prosty test słabej hipotezy rynku efektywnego w warunkach GPW w Warszawie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)This paper aims to determine whether the Polish capital market is efficient at low level. The test results suggest the presence of autocorrelation of daily returns on WIG index. However, observations showed weakening of ... -
Praktyki polskich przedsiębiorstw w zakresie komercjalizacji nowych technologii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)In 2009–2012 the research on strategies and tactics of commercialization was done. The aim of this article is to present the research results. Main area covered here is the area of innovation market implementation, ... -
Zmiany w funkcjonowaniu serwisu społecznościowego Facebook i ich wpływ na jego użyteczność marketingową
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The purpose of this study was to investigate the last changes in social media marketing. In particular, the aim was to examine and describe how and why changes, especially in Facebook EdgeRank algorithm, influences ... -
Media społecznościowe i ich potencjał w generowaniu wartości dla organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The article presents the issues of social media and their potential use in organizations in order to generate value for employees, customers and investors. In addition to value definitions, which is now regarded as one ... -
Związek pomiędzy zaufaniem do lekarza a postrzeganą jakością usługi medycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The issue of trust as an ethical foundation of social infrastructure has always aroused intense interest among social scientists. With the development of the concept of relationship marketing, trust and its impact on the ... -
Projekt badawczy ESPON oraz dyrektywa INSPIRE jako narzędzia wspomagania planowania przestrzennego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)This paper deals with the issue of information’s instruments for spatial planning. Spatial planning is a system of public regulation which is use by legal authorities on local, regional, and national level to coordinate ... -
System Home Monitoring® firmy Biotronik – korzyści z telemonitoringu implantowanych elektronicznych kardio urządzeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Remote patient monitoring (telemonitoring) has the potential to bring about reductions in the costs associated with caring for patients equipped with cardio-active implants. Partial replacement of classic very resource ... -
Wielkości bufora w metodzie łańcucha krytycznego w przypadkach dwumianowych rozkładów prawdopodobieństwa czasu realizacji zadań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)An attempt of critical chain method for project consisted of special tasks has been applied. The probability distribution of such a task duration is discrete, particularly binomial. The sizing of appropriate path buffer ... -
Taryfy i ceny jako narzędzia zarządzania popytem odbiorców energii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)In the new energy market the role of typical energy customer evaluates from a passive one to more active. The new types of DSM programs are offered by energy suppliers in order to change customer behavior. The first part ...