SPIS TREŚCI

1. Dyskursywnie o dziecku i dzieciństwie – wprowadzenie w problematykę/Discursively about the Child and Childhood – An Introduction to the Issue
Monika Wiśniewska-Kin, Jolanta Bonar

Studia i rozprawy

2. Metaphorical Visual Imagery from the Perspective of Children
Monika Wiśniewska-Kin
3. Current Challenges for Preschool Primary Education
Angela Enders, Rudolf Hitzler, Christian Gößinger
4. Identification of a Child’s Creative Potential: Test, Observation, or Dialogue? Main Themes of the Discourse
Krzysztof J. Szmidt
5. Posthuman Pedagogy of the Common Worlds of Children and Animals – From Independence to Relationality
Małgorzata Kowalik-Olubińska

Prace z warsztatu

6. Piosenki dziecięce o szkole i przedszkolu jako narzędzia konstruowania „dzieci organizacji”
Małgorzata Pilecka
7. Everyday Educational Life of Younger School Age Students During the SARS-CoV-2 Pandemic
Jolanta Bonar
8. The Experience of Participating in the Digital Community as the Essence of Children’s Everyday Life. Research Report
Joanna Dziekońska
9. The Power of Words – An Example of Action Supporting Children’s Self-Esteem
Magdalena Bartoszewicz

Dyskusje / polemiki / recenzje

10. Dziecko w kulturze edukacji alternatywnej na przykładzie Planu Daltońskiego
Renata Michalak, Marta Kwella
11. O niebezpieczeństwach korzystania z urządzeń mobilnych w wychowaniu małych dzieci: wyniki badań i wnioski
Edyta Gruszczyk-Kolczyńska
12. Preschool as a Shared Place. About the Fundamental Values of the University Preschool in Gdansk
Katarzyna Kmita-Zaniewska, Aleksandra Maj
13. Role nauczyciela a opresyjność wobec uczniów
Jolanta Gałecka

Aktualia

14. Nauka czytania wyzwalająca myślenie – radość z uczenia się
Monika Wiśniewska-Kin

Recent Submissions