Turystyka i Hotelarstwo 2004, nr 6
Browse by
Recent Submissions
-
Wykorzystanie regionalnych tradycji kulinarnych we współczesnej gastronomii Lubelszczyzny
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)The paper discusses the influence of culinary traditions in contemporary Poland, taking into account the complexity of this issue. Apart from the above, various factors moulding culinary traditions of a region have been ... -
Aktywizacja gminy Uście Gorlickie przez turystykę
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)Tourism is one of forms of human social and economic activities. On the one hand, social activity is accomplished as temporary, spatial migrations of populations; on the other hand it boosts activities of local communities ... -
Szlak Romański jako przykład produktu turystycznego województwa łódzkiego
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)The present article has been based on the master’s thesis entitled The Romanesque Route as an example of the tourist product in Łódź region prepared by the author in the Department of Urban Geography and Tourism, University ... -
Kierunki rozwoju turystyki w Łańcucie na podstawie badań ruchu turystycznego
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)The paper presents analysis of tourist movement in Łańcut and its prospective and the most significant directions of the development. Motivations and expectations of tourists visiting the County of Łańcut were described ... -
Stereotypowy i wypromowany wizerunek turystyczny Polski w świadomości mieszkańców Unii Europejskiej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)The main purpose of the article is to discuss issues concerning the “tourist image” with the view to define it properly against the background of the literature of that subject, as well as to show the complexity of relations ... -
Rola przywództwa w rozwoju polskich regionów turystycznych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)The development of Polish tourist regions faces problems resulting from both integral features of the region as a spatial economic system, but also delays resulting from not fully used marketing potential and spontaneous ... -
Strategie rozwoju turystyki
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)The notion strategy in the context of company management became popular only in the 1980s of the 20th century. With time it was used by economies (national, regional and local). Currently, one may speak of the two main ...