Now showing items 1-7 of 7

    • Historia i stan obecny hotelarstwa w regionie łódzkim 

      Milewska, Mariola; Włodarczyk, Bogdan (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      Despite the mediaeval origins of numerous towns and villages of Łódź region, it is difficult to discuss a particular development of services in accommodation and catering. Like in other Poland’s regions, the beginnings ...
    • Golden Tulip Top Hospitality Group jako system hotelowy 

      Niewiadomski, Piotr (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      To summarise, the overall description of Golden Tulip Top Hospitality Group can be encapsulated in four inescapable conclusions: 1. Golden Tulip Top Hospitality Group is a Dutch hotel system based on the Golden Tulip ...
    • Działania marketingowe gospodarstw agroturystycznych w wybranych powiatach województwa warmińsko-mazurskiego 

      Turkowski, Marek (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      Farm tourism has been a popular topic for some time now. Tourists demonstrate an increasing tendency to choose places distant from traditional holiday destinations because in the latter numerous attractions are accompanied by ...
    • Wykaz literatury z zakresu hotelarstwa z lat 1980–2005 

      Milewska, Mariola; Skrzypczyński, Marek (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
    • Zjawisko hoteli butikowych na rynku hotelarskim 

      Myśkiewicz, Cezary (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      This article attempts to present synthetically boutique hotels as a sector of hotel market and emphasise its main features that differentiate them from other hotel types. In large part this publication is the extract ...
    • Programy lojalnościowe jako narzędzie kontroli ryzyka popytowego w hotelarstwie 

      Bednarska, Marlena (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      Risk, being a common and objective phenomenon is an immanent feature of all economic processes resulting from considerate complexity and changeability of conditions in which contemporary enterprises have to function. ...
    • Las Vegas – w sto lat od pustyni do imperium hotelarskiego 

      Dudek, Marcin (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      In times of far reaching changes and development in the hospitality industry within the last decade (mergers, takeovers, expansion) it seemed of value to do research on one of its most interesting examples. Though Las ...