Recent Submissions

  • Muzeum jako firma turystyczna stosująca marketing 

    Białek, Maria (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
    Museums represent a significant part of cultural heritage. The role of muse-ums was understood differently depending on historical epochs: they were regarded as treasure-houses, art temples, museums for masses, ...
  • Pomiar percepcji jakości oferty krajowych ośrodków narciarskich 

    Żemła, Michał (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
    This paper concentrate on perceptual map regarding the ideal product based on importance-performance analysis as a efficient tool for assessment of tourist product quality. Research conducted in Polish ski resorts led to ...
  • Rola wybranych organizacji społecznych w kształtowaniu aktywności turystycznej młodzieży 

    Wartecka-Ważyńska, Agnieszka (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
    Among many institutions than can (or actually do) educate for certain ways of spending spare time one can enumerate family, school, tourist organisations, out-of-school educational establishments, other adult-oriented ...
  • Znaczenie estetyki krajobrazu w określaniu walorów turystycznych 

    Bezkowska, Grażyna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
    In disciplines dealing with landscape researchers increasingly tend to consider landscape as a geographico-psychological reality. The flow of information coming out from the landscape to the observer generates sensations ...
  • Plemiona górskie jako atrakcja turystyczna Tajlandii 

    Barwiński, Marek (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
    For the last 20 or so years South-Eastern Asia, particularly Thailand, has played an increasingly important part in the world tourism. Neither the economic crisis in 1997 nor the horrible tsunami in 2004 hampered this ...
  • Przestrzeń sepulkralna w turystyce 

    Stasiak, Andrzej ORCID; Tanaś, Sławoj (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
    The sepulchral space is a fragment of the geographical space consecrated for burials and deposing ashes after cremation. Its purpose is also to commemorate the dead through particular sepulchral art (architecture, sculpture, ...
  • Stan obecny i perspektywy rozwoju turystyki przyjazdowej w Tunezji 

    Cudny, Waldemar (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
    Tunisia is one of most popular tourist destinations in northern Africa. The country boasts considerable tourist assets owing to favourable natural conditions and long and turbulent history. Major holiday resorts are situated ...
  • Kuchnia regionalna Podhala i jej wykorzystanie w gastronomii regionu 

    Prączko, Anna; Kierzkowska, Agata; Rochmińska, Małgorzata (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
    This paper discusses factors determining the character of the traditional cuisine of the Podhale region such as farming and breeding system, geographical and historical considerations, religious traditions, prevailing ...