Spis treści

1.Diagnoza i terapia zaburzeń percepcji słuchowej u 65‑letniej kobiety
Justyna Antczak‑Kujawin
2.Alalia (zaburzenie) a opóźnienie rozwoju mowy. Czy, jak i kiedy możliwe jest ich rozróżnienie?
Ewa Bielenda Mazur
3.Zachowania językowe i komunikacyjne osób ze spektrum autyzmu w wybranych filmach fabularnych
Izabela Ejsmunt‑Wieczorek
4.SLI czy DLD? Zmiany w terminologii zaburzeń mowy o niejednoznacznej etiologii w kontekście polskiego prawa oświatowego
Ewa Gacka
5.Wpływ afazji pierwotnie postępującej na możliwość dokonywania kategoryzacji semantycznej
Renata Gliwa‑Patyńska
6.Zaburzenia głosu a trema przed występem. Skala samopoczucia dzieci i młodzieży przed występem – walidacja narzędzia badawczego
Kamil Jaros
7.Przyczyny niepowodzeń w tworzeniu wypowiedzi narracyjnych w grupie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Urszula Jęczeń
8.Perspektywa klienta w giełkocie
Monika Kaźmierczak
9.Umiejętności narracyjne dzieci i młodzieży z padaczką. Badania własne
Marlena Kurowska
10.Zmysł smaku – istota, zaburzenia, diagnoza, terapia (na przykładzie logopedy pracującego z dziećmi)
Renata Marciniak-Firadza
11.Stan kompetencji i sprawności językowej 6‑letniego chłopca z sieroctwem społecznym. Studium porównawcze
Karolina Małocha-Pytlak
12.Nagłe wystąpienia zawrotów głowy pochodzenia obwodowego po doznanym urazie głowy. Prezentacja przypadku
Jurek Olszewski
13.Podstawowe aspekty diagnozy dziecka z zaburzeniem językowym
Anna Paluch, Elżbieta Drewniak- Wołosz
14.O kształceniu logopedów w zakresie dyslalii. Nowe wyzwania
Danuta Pluta-Wojciechowska
15.DLD (SLI) a ASD w kontekście logopedycznej diagnozy różnicowej
Elżbieta Sadowska
16.Ocena słuchu fonematycznego dziecka z alalią prolongatą. Studium przypadku
Julita Sobańska
17.Spektrum autyzmu a afazja rozwojowa. Porównanie rozwoju języka
Zbigniew Tarkowski, Monika Wójcik, Magdalena Lech
18.Personal Appraisals of Support from the Perspective of Polish, Slovak, and American Children Who Stutter
Mary Weidner, Katarzyna Węsierska, Hana Laciková, Hilda Sønsterud, Signhild Skogdal, Kristin Åmodt, Kathleen Scaler Scott, Craig Coleman
19.Recenzja książki Katarzyny Sedivy-Mączka, Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2019, ss. 143, ISBN 978-83-8084-395-0
Danuta Grzesiak-Witek

Recent Submissions