Pandemia COVID-19 – punkt zwrotny w działalności bibliotek na przykładzie Biblioteki Głównej Politechniki Łódzkiej
Streszczenie
There were many turning points in the history of libraries, which resulted in changes in their function. In spite of this, various libraries still exist, develop and function dynamically. This paper discusses the academic libraries’ situation after the COVID-19 pandemic. In March 2020 traditional services were temporarily suspended, which could cause a feeling of anxiety among employees and library users.Changes in the work organization and providing services were presented on the example of the Library of Lodz University of Technology by transferring the services into virtual reality. Attention was paid to the new e-services and plans which the library has elaborated due to the pandemic situation. W historii bibliotek odnaleźć można wiele punktów zwrotnych, które powodowały niepewność w ich funkcjonowaniu. Mimo to biblioteki różnego typu nadal istnieją, rozwijają się i prężnie działają. W niniejszym artykule zwrócono uwagę na sytuację bibliotek akademickich, która jest wynikiem pandemii COVID-19.W marcu 2020 r. stacjonarne usługi bibliotek zostały czasowo zawieszone, co mogło wywołać niepokój wśród pracowników i użytkowników. Na przykładzie Biblioteki Politechniki Łódzkiej przedstawiono zmianę organizacji pracy oraz świadczenia usług, przenosząc tradycyjnie wykonywane zadania do wirtualnej rzeczywistości. Zwrócono uwagę na nowe e-usługi oraz plany rozwojowe, jakie biblioteka opracowała w związku z sytuacją kryzysową.
Collections