Zagadnienia Rodzajów Literackich 2017, t. 60, nr 1 (121)
Browse by
Numer tematyczny: Twórcze pisanie
Spis treści
- Hanna Sieja-Skrzypulec: Wyobraźnia, empatia i twórcze pisanie
- Agnieszka Gawron: „Lęk przed autorstwem” — twórcze pisanie a doświadczenie macierzyństwa
- Agnieszka Przybyszewska: Pisarz (i czytelnik) w laboratorium, czyli od twórczego pisania do twórczego programowania — przypadek Twine
- Natalia Lemann: Close reading/reading closely a twórcze pisanie. O prze-pisywaniu literatury w programie nauczania twórczego pisania
- Izabella Adamczewska: Granice kreatywności w reportażu
- Piotr Toczyski: Srebrne treści cyfrowe: międzypokoleniowy transfer mądrości poprzez internetowe twórcze pisanie osób starszych
- Krzysztof Zajas: Dlaczego profesor od literatury pisze kryminały?
- Przemysław Owczarek: Od warsztatów do debiutu, czyli jak się objawił talent poetycki Szymona Domagały-Jakucia
- Magdalena Skrzypczak: Fermentacja codzienności w doświadczeniu podmiotu twórczego. Rekonesans
- Gabriela Matuszek-Stec: Twórcze pisanie — specyfika studiów podyplomowych (na przykładzie najstarszej w Polsce szkoły pisarzy — Studium Literacko-Artystycznego UJ)
- Maja Starakiewicz, Piotr Marecki: „Lustro zwielokrotnione” grupy Dąb i Trzcina, czyli ilustracja dynamiczna jako sposób na adaptację literatury Jana Potockiego. Raport z projektu
- Grzegorz Gazda: Zmarła Profesor Danuše Kšicová [nekrolog]
- Grzegorz Gazda: Słownik rodzajów i gatunków literackich po serbsku; Biserka Rajčić — ambasador polskiej literatury w Serbii
Recent Submissions
-
Słownik rodzajów i gatunków literackich po serbsku; Biserka Rajčić — ambasador polskiej literatury w Serbii
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Zmarła Profesor Danuše Kšicová [nekrolog]
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Lustro zwielokrotnione grupy Dąb i Trzcina, czyli ilustracja dynamiczna jako sposób na adaptację literatury Jana Potockiego. Raport z projektu
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Twórcze pisanie — specyfika studiów podyplomowych (na przykładzie najstarszej w Polsce szkoły pisarzy — Studium Literacko-Artystycznego UJ)
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Fermentacja codzienności w doświadczeniu podmiotu twórczego. Rekonesans
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Od warsztatów do debiutu, czyli jak się objawił talent poetycki Szymona Domagały-Jakucia
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Dlaczego profesor od literatury pisze kryminały?
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Srebrne treści cyfrowe: międzypokoleniowy transfer mądrości poprzez internetowe twórcze pisanie osób starszych
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The digitally wise human does not have to be a digital native as even a digital immigrant can achieve digital wisdom. For people aged 85 or more and publishing on the Web (digital sages 80+) creative writing results in ... -
Granice kreatywności w reportażu
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The aim of the article is to present the problem of invention in Polish contemporary narrative journalism. The analysis of creative non-fiction books written by Katarzyna Surmiak-Domańska, Jacek Hugo-Bader and Wojciech ... -
Close reading/reading closely a twórcze pisanie. O prze-pisywaniu literatury w programie nauczania twórczego pisania
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)This paper is concerned with the methodological, practical and analytical dimension of creative writing training. Lectures and seminars for first year students „Literary masterpieces of XX–XXI Century”, have been dedicated ... -
Pisarz (i czytelnik) w laboratorium, czyli od twórczego pisania do twórczego programowania — przypadek Twine
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)This paper proposes a reflection on how to introduce some aspects of programming into creative writing study programs. Educational implementation of Twine is an analyzed case study. The problem is discussed in the context ... -
„Lęk przed autorstwem” — twórcze pisanie a doświadczenie macierzyństwa
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The article concerns women’s presence in the area of art, especially the complex conditions of mothers’ literary activities. The author analyses the most important inhibitors of mothers’ literary works infuenced, among ... -
Wyobraźnia, empatia i twórcze pisanie
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The author analyzes the exercises in Polish creative writing guides, involving imagination, sensitivity and empathy. The article is an attempt to answer the question: what is the role of exercise in the stimulation of ...