Show simple item record

dc.contributor.authorKyfyak, Wasyl
dc.contributor.authorKyfyak, Aleksander
dc.date.accessioned2018-09-17T09:22:54Z
dc.date.available2018-09-17T09:22:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25676
dc.description.abstractCelem autorów artykułu jest prezentacja współczesnych metod określania występujących cech ruchu turystycznego oraz wartości towarzyszących mu usług turystycznych i dóbr nabywanych przez turystów, obliczania liczby turystów odwiedzających dane miasto oraz prognozowania rozwoju turystyki. Cele postawione w artykule realizowane są za pomocą następujących metod ogólnych i szczegółowych: analiza i synteza, systematyzacja i generalizacja, ocena ekspercka i ekstrapolacja. Na przykładzie ukraińskiego miasta Czerniowce ustalono liczbę turystów odwiedzających miasto, jak również rodzaje dostępnych usług oraz średnie roczne tempo wzrostu sprzedaży usług turystycznych w ciągu ostatnich pięciu lat, co pozwala przewidzieć podaż usług w nadchodzącym okresie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;1
dc.subjectkalkulacjapl_PL
dc.subjectusługi typowe i towarzyszącepl_PL
dc.subjectrodzaje i wartość usługpl_PL
dc.subjectliczba turystówpl_PL
dc.subjectwdrażaniepl_PL
dc.subjecttempo wzrostupl_PL
dc.subjectprognozowaniepl_PL
dc.titleMetodyka obliczania wskaźników indywidualnej aktywności turystycznejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holderTourismpl_PL
dc.page.number[43]-47
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet w Kijowie, Czerniowiecki Instytut Handlowo-Ekonomiczny
dc.contributor.authorAffiliationCzerniowiecki Uniwersytet Jurija Fedkowicza
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesHERASYMENKO V.H., PAVLOTSʹKYY V.Y., 2011, Metodyka vyznachennya kilʹkisnykh pokaznykiv rehionalʹnoho rynku turystychnykh posluh [Methodology for determining the quantitative indicators of the regional tourist services market], „Rehional ʹna Ekonomika”(Lviv), 2, s. 157–163 [in Ukrainian].pl_PL
dc.referencesKYFYAK V.F., 1995, Rozvytok mizhnarodnoho turyzmu yak odyn z faktoriv stanovlennya ekonomiky Ukrayiny [Development of international tourism as one of the factors of the formation of the economy of Ukraine], „Ekonomika Ukrayiny”, 7 (404) [in Ukrainian].pl_PL
dc.referencesKYFYAK V.F., 2008, Funktsionuvannya yevrorehionu «Verkhniy Prut» ta yoho rolʹ v intehratsiynykh protsesakh Ukrayiny [Functioning of Euroregion ‘Upper Prut’ and its role in the integration processes of Ukraine], „Ekonomika Ukrayiny”, 6 (559) [in Ukrainian].pl_PL
dc.referencesLISZEWSKI S., 2017, Miasto i turystyka. Wybór prac, Instytut Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łodzkiego, Łodź.pl_PL
dc.referencesMYLASHKO O.H., 2010, Statystyka turyzmu: Navchalʹnyy posibnyk [Tourism mtatistics: textbook], Odesa, ODEU [in Ukrainian].pl_PL
dc.referencesRAKADZHIESKA S., MARINOV S., 2005, Turisticheski pazari [Tourist markets], Varna, Izdatelska kusha STENO, 190 pp. [in Bolgarian].pl_PL
dc.referencesSOBRAL F., PECI A., SOUZA G., 2007, An analysis of the dynamics of the tourism industry in Brazil: challenges and recommendations, „International Journal of Contemporary Hospitality Management”, 19(6), s. 507–512; http://citeseerx.ist.psu.edu/ viewdoc/download?doi=10.1.1.513.9451rep=rep1type= pdf.pl_PL
dc.referencesSTASIAK A., ŚLEDZIŃSKAJ J., WŁODARCZYK B., 2014, Szlaki turystyczne. Od pomysłu do realizacji, Wyd. PTTK „Kraj”, Waszawa–Łodź.pl_PL
dc.referencesTSYBUKH V.I., 2004, Pochty bespoleznye pokazately [Almost useless indicators], „Kompanʹyon”, 43, s. 36–41.pl_PL
dc.contributor.authorEmailtourbuc@ukr.net
dc.contributor.authorEmailalkyfyak@bigmir.net
dc.identifier.doi10.18778/0867-5856.28.1.05
dc.relation.volume28pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record