Internacjonalizacja polskich uczelni wyższych
Abstract
Celem publikacji jest analiza strategii internacjonalizacji uczelni wyższych z uwzględnieniem doświadczeń wielu krajów. Szeroki wachlarz zagranicznych doświadczeń jest wykorzystywany jako tło do zidentyfikowania warunków internacjonalizacji polskich uczelni publicznych. Przyszłość umiędzynarodowienia opiera się na dalszej komercjalizacji takich programów, które wymagają zindywidualizowanego podejścia do zagranicznych studentów, szerszego zakresu oferowanych im usług edukacyjnych oraz zindywidualizowanego doradztwa przy wyborze przyszłych modeli kariery zawodowej. Model internacjonalizacji przyjęty przez Wydział oparty jest na dywersyfikacji grup studentów oraz budowaniu rozległych relacji z lokalną społecznością biznesu. The aim of the publication is to examine internationalisation strategies of higher education institutions in the context of experiences accumulated in many countries. Wide range of foreign experiences is used as a background to identify conditions for internationalisation of Polish public universities.
The future of internationalisation is based on further commercialisation of such programmes, which call for personalised approach to foreign students, an expanded array of educational services offered to them, and individualised counselling in developing future professional career models. Internationalisation model adopted by the Faculty is also based on diversification of students’ groups and extensive relationships with local business community.
Collections
The following license files are associated with this item: