Catherine Clément, dix mille guitares & un bada, rendez-vous avec l’histoire...
Abstract
Sebastianizm jest najbardziej uniwersalnym spośród portugalskich mitów. Ponad
czterysta lat po bitwie pod Al-Kasr al-Kabir niektórzy wciąż wierzą, że „król w ukryciu” powróci,
aby ocalić kraj i podbić Piąte Imperium. — Catherine Clément proponuje nam szczególną interpretację
związanych z tym faktów w powieści „Dziesięć tysięcy gitar” (2010), wybrawszy indyjskiego
nosorożca na narratora historii o jego europejskich właścicielach: Sebastianie I, Rudolfie
II i Krystynie Wazównie. Biograficzne przedstawienie trzech koronowanych głów, nadające
spójność fabule, może zdradzić czytelnikowi aspekty życia pominięte przez „czarne legendy”.
To przesłanie nadziei w naszej globalnej wiosce, długa droga do przebycia w naszej podróży
przez życie… The sebastianism is the most universal of Portuguese myths. More than four
centuries after the battle of Ksar-el-Kebir, some people still believe the return of the “Hidden king”
to save the country and conquer the Fifth Empire. — Catherine Clément offers us a very special
interpretation of the facts in the novel “Ten thousand guitars” (2010). She chose an Indian rhinoceros
to tell the story of his European owners: Sebastian of Portugal, Rudolph II of Germany and
Christina of Sweden. —The biographical representation of the three crowned heads that unify the
narrative has the power to reveal to the reader facets of life that can take charge of black legends
derail. Message of hope in our global village, a long way to go in our journey through life...
Collections