Strategie subwersywne w sztukach medialnych
Streszczenie
Celem rozprawy jest opisanie i analiza strategii subwersywnych, występujących w polu sztuki mediów, charakteryzujących się tymi samymi zasadami formowania dzieła bazującymi na operacjach montażowej dekontekstualizacji rekontekstualizacji „gotowego” materiału medialnego „zawłaszczonego” w obszar operacji artystycznych. Strukturę dysertacji wyznacza analiza tego strategii subwersywnych w polu poszczególnych (opartych na czasie) mediów mechanicznej reprodukcji i dystrybucji obrazów. W rozdziale pierwszym autor analizuje narodziny strategii subwersywnych w sztukach medialnych — narodziny związane z pojawieniem się fotomontażu, fotograficznego ready-made, fotograficznego archiwum/atlasu. W rozdziale drugim poświęconym filmowi analizuje found footage film. W rozdziale trzecim poświęconym wideo analizuje video scratch. W rozdziale czwartym poświęconym internetowi skupia się na subwersywnych realizacjach net-art i software art. W rozdziale piątym poświęconym grom komputerowym analizuje game patching i machinimę.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: