Wyniki badań satysfakcji użytkowników jako przesłanki do doskonalenia usług w Bibliotece Politechniki Łódzkiej
Abstract
As a university-wide unit, the academic library should respond to the needs of academic community when organising its research workflow. Regardless of systemic solutions ensuring improvement in accordance with the law, the greatest knowledge useful for shaping library services can be obtained from its users. This can be done through observation, interviews or surveys.This article presents results of a user satisfaction survey of The Library of Lodz University of Technology conducted in 2023. These were confronted with the results from 2020. In addition, users were able to describe problems they face when using the library and their expectations with the use of open-ended questions. The analysis of the survey results facilitated the formulation of conclusions, as well as recommendations for the future which can be used to develop a detailed plan for the development of the Library of Lodz University of Technology. Biblioteka akademicka jako jednostka ogólnouczelniana organizująca warsztat pracy naukowej powinna odpowiadać na potrzeby społeczności akademickiej. Niezależnie od rozwiązań systemowych, zapewniających doskonalenie zgodne z przepisami prawa, wiedzę przydatną do kształtowania usług biblioteki pozyskać można od jej użytkowników. Służą temu obserwacje, wywiady czy badania ankietowe.W artykule przedstawiono wyniki badania satysfakcji użytkowników Biblioteki Politechniki Łódzkiej przeprowadzonego w 2023 r., które zostały skonfrontowane z wynikami z 2020 r. Ponadto za pomocą pytań otwartych użytkownicy mogli opisać problemy, z jakimi borykają się korzystając z biblioteki, oraz swoje oczekiwania. Analiza wyników badania umożliwiła sformułowanie wniosków, a także rekomendacji na przyszłość, które mogą posłużyć do opracowania szczegółowego planu rozwoju Biblioteki Politechniki Łódzkiej.
Collections