Wyrównywanie szans edukacyjnych studentów z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami – nowe wyzwania dla szkolnictwa wyższego w Polsce
Streszczenie
W artykule autorka podejmuje rozważania nad procesami zmian w szkolnictwie wyższym w kontekście
wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami, w tym studentów z niepełnosprawnościami.
Z perspektywy badacza, jak i osoby aktywnie uczestniczącej w kształtowaniu polityki wyrównywania
szans edukacyjnych na uczelniach w Polsce, snuje refleksje o wpływie przemian społecznych,
prawnych i ekonomicznych na dostępność szkół wyższych oraz wspieranie osób z niepełnosprawnościami
w edukacji akademickiej. W publikacji pokazane są zagrożenia, ale i szanse
wynikające z nowych, często kryzysowych sytuacji, w obliczu których stają obecnie instytucje
szkolnictwa wyższego w Polsce. In the article, the author considers the processes of change in higher education in the context of
supporting people with special needs, including students with disabilities. The author reflects on
the impact of social, legal, and economic transformations on the accessibility of universities and
supporting people with disabilities in their academic education. The considerations derive from
the author’s experience as a researcher and a person actively participating in shaping the policy
of equalizing educational opportunities at universities in Poland. The publication presents threats
and chances resulting from new situations, often crisis ones, currently faced by higher education
institutions in Poland.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: