Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6

    • Postawy rodziców wobec dzieci z wrodzoną łamliwością kości 

      Albińska, Paulina (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)
      Introduction: Osteogenesis imperfecta (OI) is a rare, disease of bone. Its etiology includes the occurrence a defect in the genes that produce type I collagen or mutations in the genes of proteins involved in its ...
    • Doświadczenia religijne osób z niepełnosprawnością intelektualną 

      Zasępa, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)
      According to the socio-ecological model, intellectual disability is a multidimensional state of human existence, which is considered in relation to the requirements of the environment. One of the factors of this model, is ...
    • Kompetencje społeczne i wartości – rola inteligencji 

      Rybałtowska, Alina; Zalewska, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)
      The study analyzed whether intelligence differentiates social competences (in self-reports and peer assessments), value importance, and the relationship between values and social skills. 56 members of Polish Mensa and 57 ...
    • Trzydzieści lat neuronauki społecznej 

      Malon, Monika; Okruszek, Łukasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)
      Over the last three decades, social neuroscience, which had emerged as a subdiscipline of cognitive neuroscience at the beginning of 1990s, has been rapidly developing its specific methodology and extending its research ...
    • Proces podwójnej tranzycji wyzwaniem dla rozwoju młodzieży z niepełnosprawnością 

      Skrzypa, Anna; Wolan-Nowakowska, Mariola (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)
      Young adults transition is a bridge between structured predictable system of education and unpredictable unstable labour market. Transition is a challenge for the youth during their growth into adulthood. The article ...
    • Wstęp 

      Bielawska-Batorowicz, Eleonora (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)