Innowacyjność przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce
Abstract
Struktura gospodarcza i społeczna, tradycje, a przede wszystkim potencjał ekonomiczny przemysłu spożywczego w Polsce wskazują, że ta dziedzina przetwórstwa przemysłowego ma szansę na międzynarodowy sukces ekonomiczny. Ważne jest w związku z tym prowadzenie badań przedsiębiorstw w zakresie wdrażania innowacji technologicznych, organizacyjnych i marketingowych, w celu utrzymania, a nawet poprawy zdobytej pozycji konkurencyjnej na krajowych i światowych rynkach. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłu spożywczego przebiega w różnym tempie, zależnym m.in. od kierunku działalności przetwórczej (branży). Celem prezentowanego badania jest próba syntetycznej oceny innowacyjności poszczególnych branż przemysłu spożywczego w Polsce w 2008 roku. Economic and social structure, traditions, and above all the economic potential of the food industry in Poland indicate that this area of manufacturing has a chance for international economic success. Therefore, it is important to research enterprises within the range of implementation of technological innovation, organization, and marketing, in order to maintain, and even improve the position in the competitive domestic and global markets. Innovative activities of food industry enterprises run at different rates and are dependant, among others, on the direction of the processing activities (industry). The aim of this study is an attempt at a synthetic evaluation of the innovativeness of individual food industries in Poland in 2008.
Collections
The following license files are associated with this item: