Partycypacyjne praktyki z zakresu sztuki jako element zarządzania widownią w kontekście rozwoju miasta kreatywnego
Data
2020Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W tym rozdziale poruszono tematykę partycypacji w kulturze w szerokim i wąskim rozumieniu
oraz partycypacyjnych praktyk kulturalnych i ich wpływu na rozwój miast kreatywnych. Dokonano
przeglądu koncepcji łączących uczestnictwo w kulturze z kreatywnym tworzeniem miejsc i planowaniem
kulturalnym oraz przedstawiono przykłady partycypacyjnych praktyk artystycznych
w przestrzeni miejskiej. Nawiązując do obecnego rozumienia koncepcji rozwoju widowni, określono
obszar zastosowania praktyk partycypacyjnych, które służąc umacnianiu pozycji artysty/
organizacji działających w obszarze sztuki, równocześnie oddziałują na budowanie społeczności
miasta kreatywnego. The scope of the paper is to explore the problem of participation in culture in general, participatory
art practices, and their influence on the growth of creative cities. The author elaborates
on concepts and categories of creative placemaking, and cultural planning and presents cases of
participatory art practices in urban environment. Building upon the concept of audience development
the paper describes the opportunities for application of participatory practices that would
improve the situation of artists and cultural organizations, and at the same time have a positive
impact on community building and social integration within a creative city.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: