Przeglądaj Przegląd Socjologii Jakościowej 2009 Tom V Numer 2 według daty wydania
Wyświetlanie pozycji 1-8 z 8
-
Ukryty program fizycznej pozadydaktycznej przestrzeni uniwersytetu
(Uniwersytet Łódzki, 2009)Tekst dotyczy problematyki ukrytego programu fizycznej przestrzeni, w której realizowana jest edukacja uniwersytecka. W pierwszej części podejmę próbę zdefiniowania pojęcia ukrytego programu w kontekście interesującego ... -
Brazylijska sztuka walki – tańca capoeira. Wykorzystanie technik jakościowych do badania grupy capoeiristas
(Uniwersytet Łódzki, 2009)Tekst ten prezentuje wybrane wnioski z badań nad capoeirą w Polsce. Koncepcja badawcza opierała się na założeniu, że badania mają charakter eksploracyjny. Świadomość, że stykam się ze środowiskiem „niszowym”, nowym i ... -
Działanie obrazu. Na przykładzie przedstawień Natury w malarstwie Jagi Karkoszki
(Uniwersytet Łódzki, 2009)Artykuł jest poświęcony wybranym zagadnieniom metodologii badania przekazu ikonicznego na przykładzie malarstwa Jagi Karkoszki. Do analizy został wybrany motyw relacji między naturą i kulturą. Autorka swoje podejście ... -
Przestrzeń, ciało, ego: linie działania grup turystycznych (komunikat z badań)
(Uniwersytet Łódzki, 2009)W artykule, który ma charakter komunikatu z empirycznych badań poświęconych interakcjom pomiędzy podmiotami uwikłanymi w ruch turystyczny zaprezentowano opis i analizę jednego z warunków tychże interakcji: doświadczenia ... -
Badania wizualne na rozdrożu
(Uniwersytet Łódzki, 2009)Autor twierdzi, że metody wizualne znajdują się na rozdrożu. Mogą pozostać niszowe albo wejść do głównego nurtu kierując swoją ofertę do wszystkich, którzy wykorzystują materiały wizualne. W naukach społecznych metody ... -
Wytwarzanie ślepoty i jej organizacyjne konstruowanie w szkole podstawowej
(Uniwersytet Łódzki, 2009)Niniejszy artykuł jest oparty na studium przypadku przeprowadzonym we włoskiej szkole podstawowej, w której obserwowano interakcje pomiędzy niewidomą dziewczynką (o imieniu Jasmine, w wieku lat 8) a jej kolegami i ... -
“Cześć chłopaku!” Rytualne aspekty okazywania zaangażowania w rozmowę w audycji radiowej
(Uniwersytet Łódzki, 2009)W rozmowach radiowych pojawia się wiele rytualnych środków okazywania zaangażowania. Rozmowy te tworzone są dla publiczności, która oczekuje od prowadzących familiarności i bezpośredniości w kontaktach ze słuchaczami. ...