Abstract
Oddajemy dziś do rąk Czytelników publikację, która poświęcona jest fenomenowi turystyki kulinarnej. Zjawisko to starali się przeanalizować specjaliści różnych dyscyplin. Zebrane w tomie prace prezentują punkt widzenia ekonomistów, geografów, socjologów, antropologów, czy wreszcie specjalistów ds. żywienia człowieka. Dużą grupę artykułów stanowią opracowania o charakterze inwentaryzacyjnym, próbujące ukazać aktualne oblicze polskiego rynku podróży inspirowanych kulinariami, zarówno od strony popytowej, jak i podażowej. Interesujące są zwłaszcza studia nad różnymi formami wykorzystania naszego kulinarnego dziedzictwa do kreowania oferty turystycznej, w tym tzw. biroturystyki. Dopełnienie zbioru stanowią prace poświęcone wybranym zagadnieniom rozwoju turystyki kulinarnej poza granicami Polski.
[…]
Mamy nadzieję, że przygotowana monografia stanie się zaczątkiem szerszej dyskusji nad turystyką kulinarną w Polsce, a także zachętą i inspiracją do podjęcia badań naukowych, jak również oryginalnych przedsięwzięć praktycznych.