• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Szukaj 
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017, Tom 4, Numer 1
  • Szukaj
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017, Tom 4, Numer 1
  • Szukaj
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Odkryj

AutorKafar, Marcin (3)Kowalska-Dubas, Elżbieta (2)Urbaniak-Zając, Danuta (2)Braches-Chyrek, Rita (1)Bron, Agnieszka (1)Burszta, Wojciech Józef (1)Ecarius, Jutta (1)Golonka-Legut, Joanna (1)Kabzińska, Iwona (1)Kamińska-Jatczak, Izabela (1)... zobacz więcejTematbadania biograficzne (4)narracja (4)biographical research (3)narrative (3)Bildung/education (2)biografia (2)biography (2)reflexivity (2)(auto)biographical narrative (1)abduction (1)... zobacz więcejData wydania2017 (18)Has File(s)Yes (18)

Szukaj

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filtry

Użyj filtrów by uściślić zapytanie.

Wyświetlanie pozycji 1-10 z 18

  • Opcje sortowania:
  • Znaczenie
  • Tytuł (rosnąco)
  • Tytuł (malejąco)
  • Data wydania (rosnąco)
  • Data wydania (malejąco)
  • Wyników na stronę:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

„Otworzyło mi się wtedy okno na inny świat. Otworzyło mi to oczy na moje życie”. O wydarzeniach (punktach zwrotnych) inicjujących próby zerwania przez recydywistów z przestępczym stylem życia 

Szczepanik, Renata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
This article presents the findings from a biographical study of repeat offenders serving prison sentences. It focuses on the experiences of male participants, particularly the turning points in the ways in which the offenders ...
Thumbnail

Does Vocational Education at Regular Schools Matter? – A Longitudinal Case Study of Students’ Experiences with Vocational Orientation Programs 

Köhler, Sina-Mareen (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
This contribution presents results of a longitudinal qualitative study of young adults with different career plans and transition pathways. The central question of this study focuses on the relevance of vocational orientation ...
Thumbnail

W podwojonym cieniu. Zapiski z etnografii życia 

Burszta, Wojciech Józef (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
The paper is an attempt to present the idea of an ethnography of life understood as a formative narrative on the shaping of one’s identity diachronically as well as from the perspective of key metaphors penetrating the ...
Thumbnail

Edukacyjne aspekty aktywności zawodowej na emeryturze w świetle dzienników Haliny Semenowicz – twórczyni i propagatorki pedagogiki Freineta w Polsce 

Szwech, Agata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
An important aspect that sets the framework for seeking educational potential in a biography of man is the combination of the learning process with the everyday world of life of an individual. Halina Semenowicz, writing ...
Thumbnail

Biografia i kształtowanie: relacje międzypokoleniowe 

Braches-Chyrek, Rita (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
Biography and formation of human beings are interrelated research perspectives in which relationships between generations are quite significant. In social work (Soziale Arbeit), theories of formation and theories of biography ...
Thumbnail

Daughter–Father Relationships. Biographical Research from a Feminist Perspective 

Ostaszewska, Aneta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
This article aims to contribute to the debate about the reflection on biographical experiences, in particular, the relationship between daughter and father. It presents my research project devoted to young adult women, ...
Thumbnail

Narracyjne uczenie się człowieka dorosłego. Założenia teoretyczne 

Mazurek, Emilia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
The paper presents the main assumptions of the narrative learning theory developed by M. Carolyn Clark and Marsha Rossiter. The theory is based on the idea that people understand themselves as well as the changes over the ...
Thumbnail

Badacz wobec doświadczeń dorosłych w kontekście biograficznej perspektywy badawczej 

Golonka-Legut, Joanna; Pryszmont-Ciesielska, Martyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
Looking at today’s research practices applied in the area of social sciences one can notice a clear interest in biography. Observation of the lives of individuals, (re)cognition of social micro worlds from the perspective ...
Thumbnail

„Nienawidzę tej szkoły!” O odrzuceniu, niezrozumieniu i o tym, jak wiele zależy od człowieka 

Kabzińska, Iwona (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
The story of Krzyś (Chris), which the author reconstructed based on talks with a friend, shows the situation of the “class clown”, the boy suspected of having ADHD whom the doctors were unable to diagnose explicitly for ...
Thumbnail

Udane procesy kształtowania w społeczeństwie sprzeczności. Możliwości oporu i rozsądku 

Sünker, Heinz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
The starting point of the analyses is the conviction that there is a connection between social relations and the possibilities of human formation. The author justifies this view by referring to the analyses of other ...
  • 1
  • 2

Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 


Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności