• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców
  • Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców T. 22
  • Search
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców
  • Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców T. 22
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorDembowska-Wosik, Iwona (2)Kaleta, Radosław (2)Zarzycka, Grażyna (2)Bednarska, Katarzyna (1)Biernacka, Michalina (1)Dąbrowska, Anna (1)Gaze, Mateusz (1)Grochala, Beata (1)Góralczyk-Mowczan, Paula (1)Górska, Agnieszka (1)... View MoreSubjectjęzyk polski jako obcy (5)Polish as a foreign language (5)błąd (4)błąd glottodydaktyczny (4)teaching Polish as a foreign language (4)błąd językowy (3)lapsologia (3)mistake (3)error (2)glottodidactic error (2)... View MoreDate Issued2015 (28)Has File(s)Yes (28)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 28

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Dlaczego popełniłeś ten błąd? Próba glottodydaktycznego opisu i klasyfikacji błędów popełnianych przez uczących się języka polskiego jako obcego na Ukrainie 

Kowalewski, Jerzy (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł jest próbą odmiennego spojrzenia na błędy popełniane przez uczących się języka polskiego jako obcego: jako kryterium nowej klasyfikacji przyjęto kontekst: działania uczącego się. W rezultacie powstał uproszczony ...
Thumbnail

Pomiędzy słowem a gestem – błędy glottodydaktyczne wynikające z braku kompatybilności między językiem a mową ciała 

Morcinek-Abramczyk, Barbara (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W nauczaniu języka polskiego jako obcego można zauważyć znaczną lukę. Luka ta obejmuje nauczanie komunikacji pozawerbalnej. Wydawać by się mogło, że przyswojenie kodu pozawerbalnego polszczyzny nastąpi u studenta ...
Thumbnail

Analiza sposobu zapisu polskich liter w pracach pisemnych studentów koreańskich, hiszpańskich i niemieckich 

Zawadka, Joanna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Niniejszy artykuł prezentuje analizę problemów związanych z tworzeniem poprawnego zapisu polskich liter. Opis uzupełniony jest przykładami z korpusu tekstów napisanych pismem odręcznym przez studentów koreańskich, ...
Thumbnail

Błędy studentów z Ukrainy – zapobieganie i eliminacja w grupach o zróżnicowanych możliwościach (na podstawie doświadczeń Centrum Partnerstwa Wschodniego Uniwersytetu Opolskiego) 

Górska, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Autorka artykułu przedstawia swoje doświadczenia w nauczaniu języka polskiego jako obcego w Studium Kultury i Języka Polskiego dla Obcokrajowców Uniwersytetu Opolskiego. Głównym celem artykułu jest pokazanie najpopularniejszych ...
Thumbnail

Sposoby badania błędów w glottodydaktyce. Przegląd wybranych koncepcji 

Szafraniec, Kamil (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Celem niniejszego artykułu jest analiza sposobów badania błędów popełnianych przez uczących się języków obcych. Przegląd koncepcji umieszczonych w artykule jest oparty na pracach glottodydaktyków amerykańskich i przedstawia ...
Thumbnail

Glottodydaktyczne błędy analogiczne na przykładzie języka polskiego i języka białoruskiego 

Kaleta, Radosław (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł wpisuje się w nurt glottodydaktyki porównawczej i dotyczy polsko-białourskiej i białorusko-polskiej laspologii. W artykule zostały zaprezentowane błędy analogiczne w języku polskim i białoruskim, czyli błędy ...
Thumbnail

Błędy metodyczne w planowaniu i prowadzeniu lekcji 

Janowska, Iwona (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Niniejszy artykuł nie jest repertuarem błędów nauczycielskich, chociaż o nich wielokrotnie mowa. Odwołując się do schematu działań nauczyciela w różnych momentach procesu dydaktycznego, nakreślonego w "Europejskim Portfolio ...
Thumbnail

Udział wykładowcy i studentów w eliminowaniu błędów językowych na zajęciach z niemiecko-polskich tłumaczeń ustnych 

Wojaczek, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W niniejszym artykule podejmuję próbę optymalizacji metod eliminowania błędów językowych, jakie popełniane są najczęściej przez studentów germanistyki na zajęciach z niemiecko-polskich tłumaczeń ustnych. Przedstawione ...
Thumbnail

Błąd językowy – co to takiego? Rozważania o błędzie językowym w glottodydaktyce polonistycznej 

Dąbrowska, Anna; Pasieka, Małgorzata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W artykule przedstawione zostało zagadnienie błędu w sensie ogólnym z punktu widzenia filozofii, psychologii, logiki, psycholingwistyki i przede wszystkim językoznawstwa. Największy nacisk położono na błędy popełniane ...
Thumbnail

Kupiłem grejpfrut czy grejpfruta? O błędach językowych w glottodydaktyce polonistycznej 

Stefańczyk, Wiesław Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł porusza zagadnienie ekspansji męskożywotnej końcówki -a w bierniku liczby pojedynczej w grupie rzeczowników nieżywotnych. Część tego typu form jest zgodna z normą wzorcową, np.: forda, pokera, golfa, borowika, ...
  • 1
  • 2
  • 3

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility