Znaczenie mediów społecznościowych w postrzeganiu wizerunku miasta na przykładzie Łodzi
Streszczenie
Social media, used by entities and institutions involved in territorial marketing, has become an important tool for conveying information and promoting their activities when communicating with their audiences. This article investigates the impact of social media dedicated to Łódź and their influence on the shaping of the image of the city of Łódź – in the opinion of the respondents. The research was conducted using an online survey (CAWI) posted on three social media sites dedicated to Łódź (Aktywna Łódź, Łódź – Mieszkańcy Łodzi, Łódź ♥). The analysis shows that social media posts which refer to Łódź effectively contribute to building and strengthening the city’s brand. They are a source of information, an exchange of opinions, suggestions and recommendations, as well as an inspiration and a basis for decisions made by the users. The factors shaping the city’s image include its atmosphere, infrastructure, and cultural and sports events, especially the cyclic and one-off. Media społecznościowe wykorzystywane przez podmioty i instytucje zajmujące się marketingiem terytorialnym stały się dla nich ważnym narzędziem w przekazywaniu informacji, kreowaniu marki oraz wizerunku i promowaniu podejmowanych przez nie działań. W analizie, której wyniki zostały przywołane w niniejszym artykule, istotne było określenie wpływu mediów społecznościowych poświęconych Łodzi i ich oddziaływania na kształtowanie wizerunku miasta w opinii badanych osób. Badanie zrealizowane zostało metodą ankiety internetowej (CAWI), zamieszczonej na trzech portalach społecznościowych związanych z Łodzią (Aktywna Łódź, Łódź – Mieszkańcy Łodzi, Łódź ♥). Z analizy wynika, że social media, profile Łodzi, skutecznie przyczyniają się do budowania i wzmacniania marki miasta, są źródłem informacji, wymiany opinii, sugestii i rekomendacji oraz inspiracją i podstawą podejmowanych przez użytkowników decyzji. Czynnikami kształtującymi wizerunek miasta są jego atmosfera, infrastruktura oraz zasoby kulturalne i sportowe, szczególnie zaś (cykliczne i jednorazowe) wydarzenia właśnie o charakterze kulturalnym i sportowym.
Collections