Perswazyjność komunikowania politycznego Analiza wystąpienia sejmowego premiera Mateusza Morawieckiego ws. polexitu (14.10.2021)
Abstract
W podjętej pracy dokonano analizy perswazyjności wystąpienia sejmowego
premiera Mateusza Morawieckiego wygłoszonego w dniu
14.10.2021, które dotyczyło obecności Polski w strukturach Unii
Europejskiej, w związku z zarzutami polexitu ze strony polityków
opozycji. W przemówieniu polityka odnotowano dominację strategii
perswazyjnej nad strategią informacyjną. Jeśli chodzi o zawartość merytoryczną przemówienia, strategia komunikowania polityka zogniskowana
była wokół programu oraz wartości politycznych i ideologicznych.
W wypowiedzi premiera nie odnotowano promowania
własnej oferty personalnej. W przemówieniu Morawieckiego obecne
były środki perswazji pozytywnej (w odniesieniu do działań politycznych
obozu Zjednoczonej Prawicy) oraz środki perswazji negatywnej
(w odniesieniu do działań opozycji). The undertaken study analyzes the persuasiveness of the speech of
Prime Minister Mateusz Morawiecki, delivered on October 14, 2021,
which concerned Poland’s presence in the structures of the European
Union, in connection with the allegations of the polexit by opposition
politicians. The politician’s speech noted the dominance of the
persuasive strategy over the information strategy. As for the content
of the speech, the politician’s communication strategy was focused
around the program as well as political and ideological values. In the
Prime Minister’s statement, the politician did not promote his own
personnel offer. In Morawiecki’s speech, there were means of positive
persuasion (with regard to the political activities of the United
Right) and means of negative persuasion (with regard to the actions
of the opposition).
Collections
The following license files are associated with this item: