Musical, porno czy porno-musical. Rzecz o "9 songs" Michaela Winterbottoma
Abstract
Artykuł skupia się na zagadnieniu przenikania się gatunków w filmie M. Winterbottoma "9 songs". Autor przytacza konwencje filmowego musicalu oraz kina pornograficznego w celu zbadania ich funkcjonalności w diegezie obrazu brytyjskiego reżysera. Jednocześnie decyduje się na pogłębioną analizę relacji muzyki do obrazu w "9 songs" wykorzystując teorię L. Williams oraz A. G. Piotrowskiej. Ostateczna konkluzja prowadzi do wniosków jasno wskazujących na konwergencję gatunków w filmie Winterbottoma, co pozwala reżyserowi zaprezentować sposób percypowania relacji międzyludzkich (G. Deleuze), a także ich ulotność (G. Bataille). The paper focuses on a convergence of the genres in M. Winterbottom’s “9 songs”. The author describes the conventions of musical and porn to show its functionality in the British director’s movie. Simultaneously author presents the depth analysis of a relation between music and images in “9 songs”. For this purpose the author uses the L. Williams and A.G. Piotrowska theories. The final conclusion leads to an observation that the convergence of the genres in Winterbottom’s film lets show the way we perceive relationships (G. Deleuze) and its transience.
Collections
The following license files are associated with this item: