Search
Now showing items 1-10 of 14
Drugi obieg gospodarczy - próba określenia przyczyn jego rozwoju, form i zakresu występowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)
The article deals with problems connected with the functioning of the underground economy in Poland. Its first part shows the main causes and conditions favouring development of the underground economy. The second part ...
Czynnik czasu a zarządzanie marketingiem
(Wydawnictwo uniwersytetu Łódzkiego, 1990)
Against the background of come processes of marketing management, the
author is presenting a more general, theoretical description of the impact
of time dimension and time orientation on the economic management practice.
The ...
O koncepcji i metodyce badań wpływu czynników demograficznych na kształtowanie konsumpcji w gospodarstwach domowych
(Wydawnictwo uniwersytetu Łódzkiego, 1990)
The atricle presents the results of preliminary studio« on a wider research problem investigated by the authors within the fr>íimework of specific
topic Included in the so-called programme of ministerial basic studies. ...
Skłonność przedsiębiorstw do rozwoju nowych produktów w warunkach przezwyciężania kryzysu gospodarczego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)
The article presents the results of studies based on 134 questionnaires
conducted among the management of light industry enterprises and concerning
development of new products. It appears that enterprises belonging to ...
Strategia marketingowa małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)
The article Is an attempt at showing specific characteristic of means and
goals of marketing strategies developed by small and medium-sized firms. For
these strategies to succeed they must be based on special advantages ...
Badanie rynku metodą testu koniunktury wybrane problemy metodyczne i organizacyjno-technicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)
The article presents the experiments of methodical and organizational-
-technical character connected with the studies on the garments market by
means of the test of market condition. Special attention has been focussed
on ...
Zmiany zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych w sytuacji kryzysu gospodarczego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)
In this article, the author points at differentiation of scale, scope
and directions of response of households to the economic crisis of the eighties. The source of information are questionnaire surveys carried out in
two ...
Nowe czynniki oddziaływania na marketing i kierunki jego badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)
The author advances a thesis in the article that new research avenues in
marketing are laid out recently not by academic centres of marketing research
but by marketing practitioners. The studies conducted by the latter ...
Przemiany handlu detalicznego żywnością w Holandii oraz ich implikacje
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)
The article discusses changes in organization and activity of retail
trade in the Netherlands over the years 1950-1980.
The main attention lias been facuseed on changes in food retailing and on
wider socio-economic ...
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)