Strony internetowe bibliotek szkolnych jako narzędzie wspierające rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci (na przykładzie analizy stron www krakowskich bibliotek szkolnych)
Abstract
Przedmiotem wywodu są sposoby wykorzystania stron www jako narzędzi stymulujących rozwój zainteresowań czytelniczych dzieci. Analizie jakościowej poddano zakres i rodzaj występowania na stronach www bibliotek krakowskich szkół podstawowych, elementów wspierających proces aktywizacji czytelniczej dzieci. W badaniu wzięto pod uwagę: informacje o bieżącej ofercie biblioteki, wykazy nowych nabytków, informacje o nowościach wydawniczych, recenzje, zestawienia polecanych książek, informacje o akcjach promujących czytanie, wykazy linków do polecanych zasobów sieciowych, multimedia, gry dydaktyczne, aktywizujące elementy Web 2.0 itp. Analizie poddano częstość występowania tych elementów na stronach bibliotek. Sformułowano wnioski dotyczące stanu obecnego i perspektyw związanych z wykorzystywaniem potencjału stron internetowych jako narzędzi wspierających rozwój zainteresowań czytelniczych. The subject of the paper is a matter of using Internet websites as a tool for stimulating the development of children’s reading interests. Cracow elementary school library websites were analyzed qualitatively to discover the extent and type of elements supporting the process of activating the potential readership of children. The analysis included: information about the current library offerings, listings of new acquisitions, publishing news, reviews, the lists of recommended books, information about reading promotion actions, lists of recommended links to web resources, multimedia, educational games, activating elements of Web 2.0, etc. Frequency of occurrence of these elements on the sites of the surveyed libraries was analyzed quantitatively. Conclusions regarding the present state and prospects for use of websites as potential tools for supporting development of children’s interests in reading were formulated.
Collections
The following license files are associated with this item:

