Problem intencjonalności działania wychowawczego. Studium teoretyczne
Streszczenie
W niniejszej pracy przeprowadzone analizy skoncentrowane są na tym wymiarze dyskursu edukacyjnego, którego treścią są określone teorie pedagogiczne/wychowania. Zostały one zbadane w tym zakresie, który dotyczy teoretycznych podstaw działania wychowawczego. Przedmiotem zainteresowań badawczych jest poszukiwanie pedagogicznego sensu działania wychowawczego. Strukturę pracy tworzy pięć rozdziałów. Konkluzja zamykająca niniejszą rozprawę to rekapitulacja dociekań, skoncentrowana na wzmacnianiu relacji istniejącej między teorią i praktyką pedagogiczną oraz poszukiwaniu sensu działania wychowawczego. The following analysis is placed in the humanistic and interpretative research tradition, with its interest focused on awareness and various ways of interpreting reality. The analyses which have been made refer to the educational discourse the content of which are precise pedagogical and upbringing theories. They were researched in this scope which refers theoretical foundations of upbringing activity. Thus the presented research was assigned to the following question : How does reference to the category of intentionality change the structure of pedagogical theory and the sense assigned to upbringing activity as a basic element of pedagogical practice ? Searching for the answer to the above questions was performed in stages.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: