Przeglądaj według

 

SPIS TREŚCI

    WSTĘP

  1. Nauczanie specjalistyczne języków obcych i języka polskiego jako obcego. Nowe podejścia i perspektywy badawcze
    Grażyna Zarzycka, Michalina Biernacka
  2. ZAGADNIENIA TEORETYCZNE. TERMINOLOGIA W NAUCZANIU JĘZYKÓW OBCYCH

  3. Od dydaktyki tekstów specjalistycznych do dydaktyzacji potrzeb i działań komunikacyjnych. Kierunki i koncepcje glottodydaktyki specjalistycznej
    Przemysław E. Gębal
  4. Mentalna reprezentacja terminu – implikacje dla glottodydaktyki języków specjalistycznych
    Dorota Gonigroszek
  5. Polska terminologia językoznawcza w węgierskiej tradycji polonistycznej
    Anna Seretny, Wiesław Tomasz Stefańczyk
  6. Podejście zadaniowe a nauczanie terminologii specjalistycznej na studiach podyplomowych w zakresie translatoryki
    Anna Dunin-Dudkowska
  7. Metajęzyk w wybranych podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego
    Beata Grochala
  8. Wiedza o świecie a czytanie ze zrozumieniem w języku hiszpańskim jako obcym
    Ana Ćavar
  9. INTEGRACJA TREŚCI KSZTAŁCENIA

  10. Przekaz wiedzy, czyli nauczanie specjalistycznej odmiany języka – w kontekście pedagogiki CLIL
    Małgorzata Rzeszutko-Iwan
  11. Specyfika nauczania języka polskiego jako obcego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Przykłady korelacji międzyprzedmiotowej
    Iwona Wilhelms (Słaby-Góral)
  12. Nauczanie języka polskiego jako obcego w zakresie matematyki. Charakterystyka procesu dydaktycznego i treści kształcenia
    Danuta Wróbel, Alicja Zielińska
  13. Polski język humanistyczny dla cudzoziemców mniej i bardziej zaawansowanych
    Ewa Sabela-Dymek
  14. Pophistoria, poppolityka i politrozrywka w kształceniu humanistycznym cudzoziemców
    Piotr Kajak
  15. Nauczanie leksyki specjalistycznej w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej w grupach na poziomach podstawowych A1 i A2 (na przykładzie słownictwa z dziedziny architektury i historii sztuki)
    Edyta Gałat, Michalina Rittner
  16. NAUCZANIE JĘZYKA POLSKIEGO W KRAJACH SŁOWIAŃSKICH

  17. Nauczanie terminologii polsko-słowackiej i polsko-czeskiej
    Marta Pančíková
  18. Nauczanie aspektu czasowników polskich na gruncie słowiańskim
    Maria Magdalena Nowakowska
  19. NAUCZANIE ODMIANY MEDYCZNEJ JĘZYKA POLSKIEGO

  20. Specjalistyczny język medyczny a multimedialny kurs języka zawodowego dla pielęgniarek
    Mirosława Magajewska
  21. Język polski medyczny w wybranych materiałach dydaktycznych ostatniego ćwierćwiecza
    Magdalena Ławnicka-Borońska, Kamila Kubacka
  22. Nauka języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Potrzeby studentów w świetle badań ankietowych
    Edyta Wojtczak
  23. OMÓWIENIA I RECENZJE

  24. Co panu dolega? – podręcznik do nauczania języka polskiego medycznego na poziomie B2/C1
    Urszula Majcher-Legawiec, Danuta Pukas-Palimąka
  25. Sprawdzone w użyciu, czyli o podręcznikach i opracowaniach do nauczania języka polskiego specjalistycznego, powstałych w Centrum Języka i Kultury Polskiej w Krakowie
    Magdalena Szelc-Mays
  26. Recenzja pracy: Jolanta Tambor, Marcin Maciołek, Głoski polskie. Przewodnik fonetyczny dla cudzoziemców i nauczycieli uczących języka polskiego jako obcego
    Michalina Biernacka
  27. Glottodydaktyk z powołania. Wspomnienie o Iwonie Wilhelms (Słaby-Góral)
    Grażyna Zarzycka

Najnowsze pozycje

Pokaż więcej...