Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPilek, Maria
dc.date.accessioned2015-06-10T14:14:52Z
dc.date.available2015-06-10T14:14:52Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9422
dc.description.abstractThis article deals with use of museums in teaching and educational work of a teacher of Polish. In the introduction the author explains the term of text placing museums in out-of-literary texts of culture. Further on, she analyses the place a museum takes in teaching, school curriculum and manuals, proving almost lack of interest in the role of the museum in educational teaching process. The author discusses at length legitimacy of using museums in teaching of the Polish language practice and describes forms of using museum content, especially during museum lessons. Finally, in conclusion, hope is expressed that museums will find a well deserved place in educating a younger generation and their role will be fully appreciated in theory and practice of the teacher of Polish.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;7/2
dc.titleMuzea jako pozaliterackie teksty kultury w pracy nauczyciela polonistypl_PL
dc.title.alternativeMuseums as out-of-literary culture texts at work of the teacher of Polishpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[181]-195pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord