Show simple item record

dc.contributor.authorFiołek-Lubczyńska, Bogumiła
dc.contributor.authorBarczyk, Agnieszka
dc.date.accessioned2015-05-25T15:52:36Z
dc.date.available2015-05-25T15:52:36Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9118
dc.description.abstractThe autobiographical documentary has a number of elements that resemble those of a reality show. Such documentaries can be considered a response by young directors to this TV genre and its celebration of voyeurism. The purpose of this article is to outline the similarities and differences between these two genres. The article consists of four parts: the first discusses the essence of the autobiographical documentary, the second focuses on the reality show, the third analyses the movie Moje dwadzieścia okrążeń by Łukasz Konopa, and the fourth is a summary of the considerations made in the text.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;1
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjectfilm of factpl_PL
dc.subjectreality showpl_PL
dc.titleKondycja polskiego dokumentu autobiograficznego – zwrot w kierunku reality show?pl_PL
dc.title.alternativeThe condition of Polish autobiographical documentaries – more similar to a reality show?pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[125]-133pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej; Łódź, 90-236, ul. Pomorska 171/173.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteBogumiła Fiołek-Lubczyńska – zajmuje się dokumentem filmowym i reportażem telewizyjnym, przygotowuje habilitację nt. filmów dokumentalnych Andrzeja Fidyka. W 2004 roku opublikowała w formie książkowej doktorat pt. Film, telewizja i komputery w edukacji humanistycznej. O audiowizualnych tekstach kultury.***** Agnieszka Barczyk – absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa (specjalność: filmoznawstwo) Uniwersytetu Łódzkiego. Obecnie doktorantka w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UŁ, gdzie przygotowuje dysertację na temat kulturotwórczej funkcji TVP Łódź i twórczości Piotra Słowikowskiego.pl_PL
dc.referencesFiołek-Lubczyńska B., Tradycja i nowatorstwo współczesnego polskiego kina dokumentalnego (po 1989 r.). Bliżej rzeczywistości, bliżej człowieka…, [w:] O mediach i komunikacji. Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, red. E. Pleszkun-Olejniczakowa, J. Bachura, M. Worsowicz, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesKrzpiet M., Fenomen ekshibicjonizmu w telewizji, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesŁuszczek K., Nowoczesna telewizja, czyli bliskie spotkania z kulturą masową, Tychy 2004.pl_PL
dc.referencesMrozowski M., Media masowe: władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesPiotrowska A., Wiwisekcja, „Tygodnik Powszechny” 2000, nr 8.pl_PL
dc.referencesPrzylipiak M., Poetyka kina dokumentalnego, Gdańsk–Słupsk 2004.pl_PL
dc.referencesReality show kontra film dokumentalny, http://www.stopklatka.pl/wydarzenia/wydarzenie.asp?wi=68883 [dostęp: 31.03.2012].pl_PL
dc.referencesSobolewski T., Obiektyw życia, „Gazeta Wyborcza” 2000, nr 69.pl_PL
dc.referencesSulima R., Oko „Wielkiego Brata”, [w:] Podglądanie „Wielkiego Brata”, red. W. Godzic, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesUszyński J., Telewizyjny pejzaż genologiczny, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesWimmer R.D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, przeł. T. Karłowicz, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesWiśniewska A., „Takiego pięknego syna urodziłam” Marcina Koszałki, czyli zaprzepaszczony potencjał krytyczny dokumentu autobiograficznego, [w:] Polskie kino dokumentalne 1989–2009. Historia polityczna, red. A. Wiśniewska, Warszawa 2011.pl_PL
dc.contributor.authorEmailbogumilafl@gmail.com; agabarczyk@gmail.compl_PL
dc.relation.volume23


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record