dc.contributor.author | Cyniak, Eugeniusz | |
dc.date.accessioned | 2015-05-18T07:10:19Z | |
dc.date.available | 2015-05-18T07:10:19Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.issn | 1505-9057 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/8858 | |
dc.description.abstract | The purpose of this paper is to state and describe realisations of the theoretical literary
intertextuality at school. In the perception of literary works both at school and in the study
of literature, operation of various categories of intertextuality can be distinguished, e.g.
intratextual and intertextual, genological and intersemiotic, and even metatextual types. The
materials studied confirm that the intertextual and intersemiotic types of analysis are most
frequent. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;5 | |
dc.title | O intertekstualności w szkolnym odbiorze dzieła literackiego | pl_PL |
dc.title.alternative | On the intertextuality in perception of literary works at school | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [261]-277 | pl_PL |