Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCyniak, Eugeniusz
dc.date.accessioned2015-05-18T07:10:19Z
dc.date.available2015-05-18T07:10:19Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8858
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to state and describe realisations of the theoretical literary intertextuality at school. In the perception of literary works both at school and in the study of literature, operation of various categories of intertextuality can be distinguished, e.g. intratextual and intertextual, genological and intersemiotic, and even metatextual types. The materials studied confirm that the intertextual and intersemiotic types of analysis are most frequent.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;5
dc.titleO intertekstualności w szkolnym odbiorze dzieła literackiegopl_PL
dc.title.alternativeOn the intertextuality in perception of literary works at schoolpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[261]-277pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord