Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4
Okropni czy wspaniali? Nauczanie języka polskiego jako obcego a negocjowanie znaczeń (na podstawie tekstów podręcznikowych)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
W artykule zwrócono uwagę na zjawisko negocjowania znaczeń podczas nauczania
języka obcego. Zaakcentowana została rola podręczników do nauczania języka polskiego
jako obcego w procesie glottodydaktycznym. Omówiono trudności ...
Znaczenie, sens, negocjowanie znaczeń – o „ambisemicznym” charakterze konceptualizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
The authors discuss the role ambisemy (the process of reinterpretation of conceptual
categories) in communication (e.g. in glottodidactics), where the negotiation of meaning takes place.
They also analyze the role of ...
Wprowadzanie nowych treści a strategie negocjacyjne lektora na lekcji języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
Tematem referatu jest komunikacja werbalna na lekcji JPJO ze szczególnym
uwzględnieniem roli lektora w dyskursie dydaktycznym. Analiza transkrypcji 13 lekcji języka polskiego
w SJPdC UŁ dała podstawy do wyodrębnienia ...
Sposoby organizacji semantycznej nagłówków prasowych a glottodydaktyka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Artykuł poświęcony jest zagadnieniu wykorzystania nagłówków prasowych w nauczaniu
języka polskiego jako obcego. Przedmiotem rozważań są nagłówki prasowe tygodnika Polityka,
których autorzy sięgają po tropy stylistyczne, ...