Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Content and language integrated learning jako metoda ułatwiająca przełamywanie bariery komunikacyjnej w nauczaniu języków obcych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
Artykuł porusza kwestię przełamywania trudności w używaniu języka obcego
w naturalnej sytuacji komunikacyjnej poprzez wykorzystanie metody CLIL (zintegrowanego
kształcenia przedmiotowo-językowego) do nauczania języków ...
Negocjowanie znaczeń w tekstach kabaretowych a glottodydaktyka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Tekst stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czym jest negocjowanie znaczeń
w tekstach o zabarwieniu humorystycznym. Autorka dokonuje przeglądu różnych stanowisk dotyczących
samego, nieostrego pojęcia negocjowania, a ...
Rola nauczyciela jako przewodnika po wymowie polskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
Celem artykułu jest przyjrzenie się roli, którą odgrywa lektor języka polskiego
jako obcego podczas nauczania wymowy polskiej. Poruszone zostały zagadnienia dotyczące podstawowych
zasad nauczania fonetyki, reakcji na ...
Pojęcie wizerunku i jego związki z glottodydaktyką. Na przykładzie wizerunku Łodzi w chicagowskim „Dzienniku Związkowym”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Artykuł dotyczy pojęcia wizerunku w językoznawstwie. Autorka omawia je na
tle zakorzenionych w lingwistyce pojęć JOS i stereotypu oraz umieszcza w kontekście glottodydaktycznym.
Opisuje wizerunek Łodzi w chicagowskim ...
Językowe środki perswazji w polskich i słoweńskich reklamach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
W artykule została przedstawiona krótka analiza słoweńskich i polskich reklam
prasowych pod kątem językowych środków perswazji. Porównano kilkanaście ogłoszeń, których
podstawą są frazeologizmy, tryb rozkazujący, pytania, ...