Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-8 z 8
Postacie bajkowe i fantastyczne na tle wybranych języków słowiańskich – problem „szemranego” rodzaju gramatycznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
W artykule przedstawiono problem rodzaju gramatycznego postaci bajkowych
i fantastycznych. Omówiono m.in. rozbieżność między rodzajem gramatycznym a rodzajem naturalnym
nazw bohaterek najpopularniejszych bajek dla dzieci, ...
W jaki sposób i z jakiej okazji świętują podręcznikowi i prawdziwi Polacy? Negocjowanie ważności świąt
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
The article presents the results of a study of Polish as a foreign language textbooks
to teach (levels A1–C2) focused on the content of information about how Poles celebrate holidays.
The material allowed to answer the ...
Glottodydaktyka w ujęciu ekolingwistycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
The paper discusses the ecolingustic perspective in theoretical glottodidactics. The
description of general models of glottodidactics and its heuristic value is the starting point. However,
even a brief overview of ...
Zagadnienia słowotwórcze w wybranych podręcznikach do nauczania języków słoweńskiego i polskiego jako obcych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
Tematem niniejszego artykułu jest przedstawienie zagadnień słowotwórczych
w wybranych podręcznikach do nauczania języka słoweńskiego i polskiego jako obcego – zarówno
pod względem sposobów, jak i frekwencji poruszania ...
Kultura polska w przekładzie. Problemy ekwiwalencji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Celem artykułu jest przedstawienie problemów przekładoznawczych w procesie
tłumaczenia realiów kulturowych z języka polskiego na język słoweński. Zakres analizy ograniczono
do aspektów związanych z życiem codziennym za ...
Projekt „LiMe – LANGUAGES IN MEDIA” – jak materiały medialne mogą wspierać migrantów i ich nauczycieli w edukacji językowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
W artykule opisano ideę i postęp prac oraz zamierzone cele projektu europejskiego
„LiMe – Languages in Media”. Projekt ten zakłada stworzenie platformy edukacyjnej moodle
wspierającej proces nauczania/ uczenia się migrantów ...
Wobec polskości. Z doświadczenia nauczyciela języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
W artykule podjęto zagadnienie polskości jako pojęcia homonimicznego. Ukazano
złożoność odniesień do polskości zarówno nauczycieli, jak i słuchaczy kursów JPJO mających
polskie pochodzenie. Poszukiwano odpowiedzi na ...
Sposoby organizacji semantycznej nagłówków prasowych a glottodydaktyka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Artykuł poświęcony jest zagadnieniu wykorzystania nagłówków prasowych w nauczaniu
języka polskiego jako obcego. Przedmiotem rozważań są nagłówki prasowe tygodnika Polityka,
których autorzy sięgają po tropy stylistyczne, ...