Przeglądaj Acta Universitatis Lodziensis. Folia Germanica 04 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 4-12 z 12
-
Fragen der internationalen Werbung
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Tendencja do zmniejszenia kosztów produkcji przez firmy działające na międzynarodowym rynku dotyka również reklamy. Międzynarodowe przedsiębiorstwa, chcąc ograniczyć wydatki na reklamę w poszczególnych krajach, decydują ... -
Lässt sich Urteilssprache als ein Teilgebiet der Rechtssprache eindeutig definieren?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Tekst ten ma na celu przybliżenie problemu jednoznaczności języka prawa na podstawie niemieckich i polskich wyroków sądowych. Język prawa jest tak bogaty i różnorodny, że trudno o jego jednoznaczną, definicję. Język wyroków ... -
Manifest als Medium des Protestes in der Berliner Dadabewegung und im Wiener Aktionismus
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Tematem artykułu jest manifest jako gatunek dominujący w awangardzie historycznej (w tym wypadku w dadaizmie), jak i w neoawangardzie austriackiej (akcjonizm wiedeński). Ten ostatni, radykalny ruch sztuki austriackiej ... -
Poszukiwania tożsamości żydowskiej w powojennych Niemczech Wschodnich - Konteksty twórczości Jurka Beckera
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Das Problem, wie der Völkermord an den Juden in der Nazizeit in der SBZ/ DDR behandelt wurde, war Gegenstand zahlreicher wissenschaftlicher Abhandlungen von Philologen und Historiken. In den Jahren 1990-2000 wurden die ... -
Sprachwandel und Wortfeld
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Zmiany dokonujące się w języku na przestrzeni dziejów są wynikiem zmian w rzeczywistości pozajęzykowej. Nowe elementy leksyki są m. in. efektem procesu zapożyczenia z innych języków. Słowa te w momencie przejmowania ich ... -
Synchron-konfrontative Analyse des deutschen Artikels
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)W artykule wyodrębniono podstawowe fukcje rodzajnika - generalizującą, indywidualizującą, anaforyczną, kataforyczną - i podjęto próbę przyporządkowania im polskich wariantów realizacyjnych. Ponieważ język polski nie zna ... -
Was wird von der Werbung in Wirklichkeit verkauft? : Analyse der gegenwärtigen Schlüsselwörter
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Reklama jako sztuka perswazji wykorzystuje obecnie każdą technikę i każdy środek w celu zwiększenia swego wpływu na potencjalnego konsumenta. Ważnym aspektem reklamy są tzw. słowa-klucze (Schlüsselwörter), które ze względu ... -
Zur Standardsprache und Wortgeographie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Autor analizuje słownictwo niemieckie pod kątem jego regionalnego zróżnicowania, koncentrując się zwłaszcza na osi północ-południe. Zwraca uwagę na charakterystyczne cechy diatopicznych wariantów północnych (m. in. ... -
Zur textuellen Funktion der Tempora in der Textsorte politischer Zeitungskommentar
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)Zainteresowanie poznawcze autorki prezentowanego artykułu koncentruje się na określeniu funkcji czasów w tekstach typu polityczny komentarz prasowy. Punktem wyjścia do rozważań staje się charakterystyka referencyjna ...