Wyświetlanie pozycji 4-12 z 12

    • Fragen der internationalen Werbung 

      Kaszewski, Grzegorz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Tendencja do zmniejszenia kosztów produkcji przez firmy działające na międzynarodowym rynku dotyka również reklamy. Międzynarodowe przedsiębiorstwa, chcąc ograniczyć wydatki na reklamę w poszczególnych krajach, decydują ...
    • Lässt sich Urteilssprache als ein Teilgebiet der Rechtssprache eindeutig definieren? 

      Stawikowska-Marcinkowska, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Tekst ten ma na celu przybliżenie problemu jednoznaczności języka prawa na podstawie niemieckich i polskich wyroków sądowych. Język prawa jest tak bogaty i różnorodny, że trudno o jego jednoznaczną, definicję. Język wyroków ...
    • Manifest als Medium des Protestes in der Berliner Dadabewegung und im Wiener Aktionismus 

      Kupczyńska, Kalina ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Tematem artykułu jest manifest jako gatunek dominujący w awangardzie historycznej (w tym wypadku w dadaizmie), jak i w neoawangardzie austriackiej (akcjonizm wiedeński). Ten ostatni, radykalny ruch sztuki austriackiej ...
    • Poszukiwania tożsamości żydowskiej w powojennych Niemczech Wschodnich - Konteksty twórczości Jurka Beckera 

      Tomasi-Kapral, Elżbieta ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Das Problem, wie der Völkermord an den Juden in der Nazizeit in der SBZ/ DDR behandelt wurde, war Gegenstand zahlreicher wissenschaftlicher Abhandlungen von Philologen und Historiken. In den Jahren 1990-2000 wurden die ...
    • Sprachwandel und Wortfeld 

      Sikorska, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Zmiany dokonujące się w języku na przestrzeni dziejów są wynikiem zmian w rzeczywistości pozajęzykowej. Nowe elementy leksyki są m. in. efektem procesu zapożyczenia z innych języków. Słowa te w momencie przejmowania ich ...
    • Synchron-konfrontative Analyse des deutschen Artikels 

      Sadziński, Roman (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      W artykule wyodrębniono podstawowe fukcje rodzajnika - generalizującą, indywidualizującą, anaforyczną, kataforyczną - i podjęto próbę przyporządkowania im polskich wariantów realizacyjnych. Ponieważ język polski nie zna ...
    • Was wird von der Werbung in Wirklichkeit verkauft? : Analyse der gegenwärtigen Schlüsselwörter 

      Kaszewski, Grzegorz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Reklama jako sztuka perswazji wykorzystuje obecnie każdą technikę i każdy środek w celu zwiększenia swego wpływu na potencjalnego konsumenta. Ważnym aspektem reklamy są tzw. słowa-klucze (Schlüsselwörter), które ze względu ...
    • Zur Standardsprache und Wortgeographie 

      Sadziński, Witold (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Autor analizuje słownictwo niemieckie pod kątem jego regionalnego zróżnicowania, koncentrując się zwłaszcza na osi północ-południe. Zwraca uwagę na charakterystyczne cechy diatopicznych wariantów północnych (m. in. ...
    • Zur textuellen Funktion der Tempora in der Textsorte politischer Zeitungskommentar 

      Wesołowska, Dorota (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Zainteresowanie poznawcze autorki prezentowanego artykułu koncentruje się na określeniu funkcji czasów w tekstach typu polityczny komentarz prasowy. Punktem wyjścia do rozważań staje się charakterystyka referencyjna ...